Contract- en Leveranciersmanager ICT | Utrecht

Sorry, deze opdracht voor Contract- en Leveranciersmanager ICT is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Utrecht
Aanvraagnummer:
A2022-1387
Startdatum:
30-01-2023
Verwachte einddatum:
30-07-2023 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
05-01-2023 08:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Contract- en Leveranciersmanager ICT

Wij zijn voor onze klant op zoek naar een Contract- en Leveranciersmanager ICT op basis van 36 uur per week. 

De Contract- en Leveranciersmanager ICT is verantwoordelijk voor Contractmanagement, Tactisch Leveranciersmanagement en decentrale inkoop. Is aanspreekpunt in het ICT inkoopproces voor de proces- en contracteigenaren wat betreft inkoopbehoefte.

Dit ga je doen:

1. Contractmanagement;
2. Leveranciersmanagement;
3. Decentrale inkoop.

Ad 1. Contractmanagement:

  • Participeert in het aanbestedingstraject en voert hierbij de regie over afdeling brede en vakoverstijgende trajecten;
  • Bewaakt de contractafspraken en adviseert contracteigenaar over contractmanagement en over de contractmanagement tools van IB JZI (o.a. in gebreke stelling; verlenging; opzegging; ontbinding);
  • Toetst offertes op afspraken contractafspraken;
  • Rapporteert leveranciersprestatie en financiën aan de contract eigenaren en per kwartaal richting het management;
  • Escalaties naar de leverancier;
  • Signaleert tijdig einddatums van contracten naar contracteigenaar en life cycle management. • Beheren van licenties (Software asset management).

Ad 2. Leveranciersmanagement:

  • Verkennen, starten en onderhouden en – waar relevant – verder ontwikkelen van een samenwerkingsrelatie met kernleveranciers;
  • In samenwerking met leverancier bijdrage leveren aan innovatie beleid;
  • Geeft advies t.b.v. de strategische leveranciers en mogelijke veranderingen daarin;
  • Ontwikkelt en onderhoud een relatienetwerk;
  • Adviseert de operationele leveranciersmanager;
  • Adviseert gevraagd en ongevraagd.

Ad 3. Decentrale inkoop:

  • Aanspreekpunt voor budgethouders/aanvragers over een inkoopbehoefte en adviseert met betrekking tot inkoop en aanbestedingsbeleid van de klant, in samenwerking met JZI;
  •  Inventariseren van de (te verwachten) inkoopbehoeften in het organisatieonderdeel als input voor het inkoop jaarplan en de gemeente brede aanbestedingskalender;
  • Aanspreekpunt voor de relevante productgroep eigenaren voor − het vertalen van de betreffende productgroep strategie in inkooptrajecten. − informatie van gebruikers of de markt, voorstellen tot standaardisatie, bundeling of samenwerking;
  • Toetst op rechtmatigheid en mogelijke afwijkingen van de kaders;
  • Afweging maken en advies geven hoe de opdracht ingekocht moet worden om de beste kwaliteit-prijsverhouding te krijgen, in ogenschouw nemend de maatschappelijke doelstellingen (MKB, duurzaamheid en social return), het juridisch kader en streeft naar optimalisatie door onder andere bundeling van inkopen. − Proces begeleiden van inkooptrajecten.

Eisen en wensen voor de functie Contract- en Leveranciersmanager ICT

Harde eisen:

  • WO werk- en denkniveau;
  • Nevi 1 publiek diploma (of daarmee gelijk);
  • Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met inkoop- of contractmanagement van ICT en informatievoorziening;
  • Aantoonbare ervaring met het voorbereiden en uitvoeren van complexe ICT Europese aanbestedingen bij de (semi) overheid, en met het opstellen en beoordelen van aanbestedingsstukken voor Cloud en outsourcing trajecten waarbij ook security (AVG) uitgebreid aan bod kwam;
  • Aantoonbare ervaring met onderhandelingen en besprekingen voeren met leveranciers waarbij er sprake is van een grote mate van tegengestelde belangen;
  • Het ontwikkelen en onderhouden van een relatienetwerk;
  • Aantoonbare ervaring met contractmanagement en veranderprocessen;
  • Aantoonbare ervaring met projectmatig werken ín multidisciplinaire teams;
  • Integer, klantgericht en stressbestendig; – Analytisch ingesteld en kunt goed anticiperen en communiceren;
  • Competenties: In de uitvoering van ons werk zijn de kernwaarden centraal: open, wendbaar, scherp en betrouwbaar. Ze komen tot uiting in onze heldere afspraken, servicegerichte en flexibele werkhouding, scherpe (financiële) planning en betrouwbare inzet. Van onze medewerkers verwachten we dat ze – vanuit deze kernwaarden – hun persoonlijke vaardigheden en vakkennis verder ontwikkelen. Wij verwachten van de medewerkers dat zij, ongeacht hun positie in de organisatie, werken in het belang van het grotere geheel van de afdeling en daarvoor brede basisvaardigheden hebben of ontwikkelen en de kennis m.b.t. de specialisatie actueel houden.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats op 13 januari tussen 09.00 en 11.00 uur. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2022-12-27 14:00:52

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden