Senior Channelmamager Online
Functie omschrijving
De Channelmanager Online geeft een bindend advies over het wel of niet uitvoeren van projecten of veranderingen voor een specifiek gebied in het online domein op basis van rendement en of het past in de totale projectenroadmap en de doelstellingen van NS. Je treedt hierbij op als product owner van het betreffende klantcontactkanaal en vormt een belangrijke schakel tussen marketing, icten operatie en tussen uitvoering en management. Kunnen schakelen tussen een lange termijn breder perspectief en een korte termijn specifiek onderwerp is belangrijk, naast de persoonlijke vaardigheden om je stakeholders actief te betrekken en te informeren.
Voor deze vacature zoeken we voor het online channelmanagementteam een tijdelijke collega die verantwoordelijk wordt voor het inrichten en verbeteren van het online sales domein. Als productowner stem je de inrichting van de online kanalen af met je andere online collega’s en ben je samen met je realisatieteam verantwoordelijk voor de analyse, specificatie en realisatie van verbeteringen en veranderingen in het online sales domein. . Goede afstemming en samenwerking met andere teams in de interne waardeketen is hierbij belangrijk. We werken agile binnen het online domein. Projecten waar je een cruciale rol speelt, zijn o.a: het faciliteren van gepersonaliseerde content en het integreren en migreren van externe websites naar ns.nl, het opzetten van nieuwe gedeeltes van de online omgeving gericht op nieuwe concessies.
Samen met je collega’s van Channelmanagement ontwikkel en beheer je een solide en tegelijkertijd
flexibel omnichannelportfolio waarmee NSR Commercie kan voldoen aan de klantbehoefte en
omzetdoelstellingen. Het opzetten van een keten overstijgend beheerproces is onderdeel van de werkzaamheden
Functie eisen
- Opleiding, Kennis en Werkervaring
- WO werk en denk niveau (of HBO met meerdere jaren aantoonbare ervaring)
- Kennis van het werkveld van klantcontactkanalen in de dienstensector en ervaring met het denken vanuit customer journey’s
- Minimaal 3 jaar relevante werkervaring in een commerciële omgeving op het gebied van business development en innovatie, stakeholdermanagement en verandermanagement
- Minimaal 3 jaar relevante werkervaring in het inhoudelijk coördineren van verschillende werkgebieden en het opzetten van visie en strategie daarvoor.
- Bewezen resultaten neergezet in het online domein die bijdragen aan klantgemak en aan de bedrijfsvisie
- Aantoonbare ervaring met agile werken en het toepassen van scrum werkwijzen.
Gedrag, Vaardigheden/ Competenties
- Overtuigen en beïnvloeden: ideeën vanuit jezelf of namens anderen energiek brengen en overeenstemming bereiken ondanks soms tegenstrijdige belangen
- Ondernemend en commercieel denken: je kent de markt, hebt oog voor nieuwe zakelijke mogelijkheden en grijpt kansen aan.
- Resultaten leveren en aan de verwachtingen voldoen: je richt je op de behoeften en de tevredenheid van de klant, je neemt regie op het realisatieproces, je zet je in voor het behalen van het eindresultaat.
- Schrijven en rapporteren: Je schrijft krachtig en aantrekkelijk en presenteert informatie op een manier die aandacht vasthoudt en die interesse wekt.
- Beslissen en activiteiten initiëren: je neemt verantwoordelijkheid voor eigen werk en projecten, je neemt zelf initiatief en kunt goed zelfstandig functioneren.
- Strategieën en concepten formuleren: je innoveert vanuit een breed perspectief, je bent creatief, denkt vanuit meerdere oplossingen en zet vraagtekens bij traditionele aannames.
Extra informatie
- Standplaats
-
Utrecht
- Aanvraagnummer
- 383
- Startdatum:
- 2016-09-25
- Verwachte einddatum
- 2016-12-31
- Aantal uur per week:
- 36
- Uurtarief
- n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 2016-09-19
- Contactpersoon Quest4:
- Alies de Graaf
Aanvullende informatie
Geplaatst op 2016-09-19 09:37:24