Change/Releasemanager | Den Haag

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2022-0156
Startdatum:
01-03-2022
Verwachte einddatum:
28-02-2023 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
04-02-2022 16:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233

Functieomschrijving

Wij zijn voor het Rijksvastgoedbedrijf op zoek naar een Change/Releasemanager op basis van 36 uur per week. 

Als Change Manager bied je ondersteuning aan de organisaties om op een gecontroleerde en zorgvuldige manier wijzigingen aan te brengen in de IT infrastructuur. De Procesmanager Change Management is verantwoordelijk voor het ontwerpen, inrichten, besturen en verbeteren van het Change Management proces binnen RVB en voor het borgen van een goede aansluiting van het Change Management proces met de omgeving van RVB. Dit zodanig dat aantoonbaar aan het doel van het Change Management proces wordt voldaan.

Je neemt (ongevraagd) initiatieven om niet alleen het volume van changes te reduceren maar ook de kwaliteit van changes te verbeteren en werkt daarvoor nauw samen met de overige onderdelen van de I-eenheid en je beschouwt jouw rol als kwaliteit bewaker voor wijzigingen. Je bent verantwoordelijk voor het kanaliseren van wijzigingsverzoeken en afstemming ervan met de functionele afdelingen binnen de organisatie. Vanwege de diversiteit in onze dienstverlening is het niet mogelijk alles in één uniform proces te beschrijven.

Het proces Changemanagement transformeert van het proces wat het nu is naar een flexibel en geoperationaliseerd proces.
De Change- en Releasemanager heeft de regie op het releasematig geïmplementeerd krijgen van alle changes, packages van RVB-applicaties op functionaliteit, connectiviteit en integratie.

Werkzaamheden:
De volgende werkzaamheden worden onderscheiden:

  • Het uitdragen van, en commitment kweken voor, de benodigde en voorgenomen aanpassingen van het Changemanagement proces;
  • Opstellen en (laten) bijhouden van de procesbeschrijvingen , procedures en werkinstructies met betrekking tot het Changemanagement proces;
  • Je zorgt voor adequate afstemming met alle betrokken partijen zodat de effectiviteit, efficiency en klantgerichtheid van het Changemanagementproces optimaal is;
  • Voorzitten van diverse overleggremia;
  • Wanneer nodig, op een natuurlijke wijze de deelnemers aanspreken op hun verantwoordelijkheid;
  • Adviseren van het management op operationeel, tactisch en strategisch niveau;
  • Het bewaken van de voortgang van het changes proces;
  • Het realiseren van changes binnen gestelde tijd- en budget planning alsmede conform de gestelde kwaliteitseisen;
  • Het verzorgen van rapportages over prestaties van de uitgevoerde werkzaamheden.
  • Het verzorgen en begeleiden van releases van alle changes, packages van RVB-applicaties op functionaliteit, connectiviteit en integratie.

Essentiële competenties:

  • Uitstekende (non) verbale communicatieve vaardigheden;
  • Zelfstandig kunnen werken;
  • Sterk analytisch vermogen;
  • Projectmatig kunnen werken
  • Besluitvaardig
  • Klantgerichtheid
  • Coördineren en organiseren
  • Initiatiefrijk

Organisatie:
Het Rijksvastgoedbedrijf, onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, is de grootste opdrachtgever in Nederland op het gebied van vastgoed. Wij zijn een professionele organisatie met een enorme hoeveelheid beschikbare kennis en ervaring. We beheren ruim 12 miljoen vierkante meter gebouwen en circa 89.000 hectare grond. Onze medewerkers ontwikkelen en beheren onder meer rechtbanken, kazernes, magazijnen, kantoren, musea, gevangenissen, gerechtsgebouwen, paleizen en monumenten.

Bij het Rijksvastgoedbedrijf werken project- en procesmanagers, inkopers, contractmanagers, gebouwbeheerders, juristen, restauratiespecialisten, ingenieurs en architecten. Maar ook ecologen en kunsthistorici. Wij zorgen voor beheer en onderhoud, aan- en verkoop, nieuwbouw, verbouw en renovatie én ontwikkeling en herontwikkeling van gebouwen en terreinen.

Directie Portefeuillestrategie en Portefeuillemanagement (P&P):
De directie Portefeuillestrategie en Portefeuillemanagement is de schakel tussen de departementen, beleidsmakers, vastgoedhoudende diensten, medeoverheden en maatschappelijke organisaties en het Rijksvastgoedbedrijf (RVB) op strategisch niveau. Hierbij is P&P op concern Rijksniveau verantwoordelijk voor het opstellen van de Rijksvastgoedportefeuillestrategie met als doel “het accommoderen en implementeren van de Rijksdoelen en het beleid waarbij Rijksvastgoed een rol van betekenis kan spelen”. De directie P&P bestaat uit vijf afdelingen: de afdeling Strategie- en Uitvoeringsbeleid, de afdeling gebieden, de afdeling Portefeuillemanagement, de afdeling CIO Office en de afdeling Informatievoorziening. Daarnaast is er een Bedrijfsbureau.

Afdeling IV:
De afdeling IV draagt zorg voor levering en beheer van ICT-voorzieningen binnen het Rijksvastgoedbedrijf.

De ICT-werkzaamheden vinden plaats binnen de kaders van de directie Portefeuillestrategie en Portefeuillemanagement.
De afdeling IV is verantwoordelijk voor:

  • RVB-specifieke ICT-dienstverlening;
  • Generieke dienstverlening;
  • Servicemanagement;
  • Opzet en aanpassing van deze specifieke dienstverlening aan de technologische- en functionele eisen van deze tijd;
  • Service- en contractmanagement over de generieke en specifiek dienstverlening en de eventueel uit te besteden ICT-diensten;
  • ICT-(architectuur)- kennis en ervaring op technische- en applicatie- architectuur en informatiebeveiliging.

De senior medewerker IV zal als senior Change Manager/Projectmanager opereren binnen de IV- afdeling van het Rijksvastgoedbedrijf.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Je beschikt over WO werk- en denkniveau door over tenminste 4 jaar werkervaring in een rol als Changemanager te beschikken;
  • Je beschikt over kennis en ervaring met: – Het geïmplementeerd krijgen van changes, packages van applicaties op functionaliteit, connectiviteit en integratie; – Processen en procedures; – Het vermogen om een (proces)visie te ontwikkelen en deze in teamverband om te zetten naar uitvoering;
  • Je hebt minimaal 4 jaar werkervaring op het gebied van: – Het geïnformeerd houden van het senior management voor wat betreft status, voortgang en mogelijke escalaties; – Change- en Releasemanagement van complexe IT ketens en omgevingen; – Ervaring met de toepassing van projectmanagement-methodieken.

Wensen:

  • Mate waarin de kandidaat kennis heeft om TMAP te kunnen beoordelen;
  • Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met clientapplicaties en ERP systemen;
  • Mate van ervaring en/of affiniteit binnen (Rijks)overheid.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2022-02-02 12:49:14

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden