Business projectleider emailarchivering | Den Haag

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2021-1367
Startdatum:
06-05-2021
Verwachte einddatum:
31-01-2022 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
24
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
30-04-2021 08:00
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor het Kerndepartement van het Ministerie van Economische Zaken op zoek naar een Business projectleider emailarchivering op basis van 24 uur per week.

Directie Bedrijfsvoering van EZK/LNV zoekt een ervaren businessprojectleider voor het succesvol realiseren van het project ‘E-mail archivering’ waarin een IT oplossing wordt intwikkelt en geimplementeerd voor het geautomatiseerd opslaan, bewaren, zoeken en ontsluiten van email berichten. Daarnaast draagt het zorg voor de implementatie van de nieuwe werkwijze, het opleveren en valideren van selectielijsten, het trainen van betreffende medewerkers en de communicatie richting de organisatie en medewerkers. Het project sluit aan bij de ontwikkelingen en richtlijnen binnen het RDDI project email archivering.

De IT oplossing die vanuit Defensie met SSCICT wordt ontwikkeld, of die bij OCW wordt ontwikkeld, zijn mogelijk ook passend voor EZK/LNV. De ontwikkelde RDDI modellen (zoals selectielijsten voor e-mail archivering of verwijdering, etc) worden als basis voor de implementatie bij EZK/LNV ingezet.

De taken en verantwoordelijkheden van de business projectleider:

  • Aansturen projectteam;
  • Bewaken van voortgang en budget;
  • Escaleren indien noodzakelijk;
  • Inbrengen kennis en ervaring met archivering;
  • Zorgen voor verbinding met de business en de interne ICT leverancier voor het geautomatiseerd opslaan, bewaren, zoeken en ontsluiten van email berichten. Daarnaast met het projectteam zorgdragen voor de implementatie van de nieuwe werkwijze, het opleveren en valideren van selectielijsten, het trainen van betreffende medewerkers en de communicatie richting de organisatie en medewerkers.

DICTU zal als interne ICT leverancier de IT oplossing voor het EZK/LNV realiseren. Indien gekozen wordt voor de oplossing van SSC-ICT, in nauwe samenwerking met SSC-ICT. Indien gekozen wordt voor de oplossing van OCW, in nauwe samenwerking met OCW/DUO.

Achtergrond opdracht:
In het Meerjarenplan verbetering informatiehuishouding (6 juni 2018, versie 1.1) wordt gesteld dat in 2021 de gehele Rijksoverheid moet voldoen aan de wettelijke kaders (Archiefwet, Wet openbaar bestuur/ Wet open overheid, Grondwet) en de Baseline Informatiehuishouding Rijksoverheid (BIHR) als het gaat om e-mailarchivering.

Het informatiebeheer van de overheid moet zich op deze situatie instellen, zowel in praktijk als in regelgeving. Het Rijksprogramma Duurzaam Digitale Informatiehuishouding (RDDI, voorheen RaI) heeft, in samenwerking met BZK/CIO Rijk en OCW, een nieuwe werkwijze ontwikkeld, de zogeheten ’Handreiking bewaren van E-mail Rijksoverheid’. De nieuwe werkwijze maakt het mogelijk te voldoen aan de vereisten van de Archiefwet, de WOB en AVG.

Organisatie:
Het ministerie van Economische Zaken en Klimaat staat voor een duurzaam, ondernemend Nederland. We zetten ons in voor een uitstekend ondernemersklimaat en een sterke internationale concurrentiepositie. Door de juiste randvoorwaarden te creëren en door ondernemers de ruimte te geven om te vernieuwen en te groeien. Door aandacht te hebben voor onze natuur en leefomgeving. Door samenwerking te stimuleren tussen onderzoekers en ondernemers. Zo bouwen we onze topposities in landbouw, industrie, diensten en energie verder uit en investeren we in een krachtig en duurzaam Nederland. Ministerie van Economische Zaken, voor een duurzaam, ondernemend Nederland.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Ervaring met business projecten (5 jaar);
  • Ervaring binnen het domein van de archiefwet;
  • Prince2;
  • AVG.

Wensen:

  • Competenties: – Bestuurssensitiviteit; – Plannen en organiseren; – Resultaatgerichtheid; – Omgevingsbewustzijn; – Netwerken; – Aansturen organisatie; – Motiveren; – Creativiteit; – Stakeholdermanagement;
  • Archiefwet, RDDI, AVG, emailarchivering;
  • Ervaring met grote implementaties op het gebied van de archiefwet;
  • Ervaring met het samenwerken met DICTU en/of SSC ICT in een ICT project;
  • Kennis en ervaring met de door RDDI ontwikkeld Handreiking bewaren van E-mail Rijksoverheid.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2021-04-28 10:08:28

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden