Business Intelligence/data analist | Apeldoorn

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Apeldoorn
Aanvraagnummer:
A2022-0079
Startdatum:
21-02-2022
Verwachte einddatum:
31-12-2022 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
24-01-2022 11:00
Contactpersoon Quest4:
Marco Buitenhuis
Telefoonnummer:
06-29602668

Functieomschrijving

Wij zijn voor de Belastingdienst op zoek naar een Business Intelligence/data analist op basis van 36 uur per week. 

Opdrachtbeschrijving:
Als Business Intelligence/data analist heb je de verantwoordelijkheid om de productie-en managementinformatie inzichtelijk te maken, zodat de Tijdelijke Organisatie E-Commerce (TOE) in staat is om te sturen op basis van feiten (datagedreven werken). Dit doe je voor het klant-tot-klantproces binnen de keten e-Commerce (dus met verschillende organistieonderdelen) en specifiek voor de TOE.

Dit betekent dat je in gesprek gaat met management van de TOE om de informatiebehoefte scherp te krijgen en je helpt sturing en besluitvorming op basis van feiten te organiseren. Een onderdeel is bijvoorbeeld de tijdigheid, juistheid en volledigheid binnen het proces.

Daarnaast verzamel, analyseer en verspreid je de informatie in bijvoorbeeld rapportages en dashboards, waar duiding en advies onderdeel van uitmaakt.

Je organiseert dat handmatige werkzaamheden geautomatiseerd worden.

De werkzaamheden zijn dus enerzijds organiserend van aard, maar anderzijds wordt verwacht dat je ook zelf met de data aan de slag kan teneinde rapportages en dashboards op te stellen en duiding te verzorgen.

Je hebt in deze rol afstemming met management en medewekers van de TOE. Je werkt vanuit het team Procesregie & Functioneel Beheer en stemt regelmatig af met het team Bedrijfsvoering. Daarnaast heb je veelvuldig contact met collega’s vanuit de keten, zodat de TOE in staat gesteld wordt om ketenregie te kunnen voeren. 

Achtergrond Opdracht:
De Tijdelijke Organisatie btw e-commerce voert werkzaamheden uit in de processen rond het EU-btw éénloketsysteem van de Belastingdienst. Dit zijn onder meer de processen van registratie, heffing en het berichtenverkeer binnen de EU. Het programma EU btw e-commerce realiseert de ontwikkeling en implementatie van de invoering van de nieuwe btw-regels e-commerce die vanaf 1 juli 2021 gelden. Enerzijds werkt het programma aan de ontwikkeling en implementatie van structurele IV-oplossingen die volgens planning in 2023 gereed zijn. Anderzijds ontwikkelt en implementeert het programma de tijdelijke oplossing in nauwe samenwerking met Belastingdienstonderdelen en ketens. De Tijdelijke Organisatie btw e-commerce (de TOE) voert de werkzaamheden uit en is verantwoordelijk voor procesregie van de keten. 

Organisatorische context en cultuur:
De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • HBO/WO werk-denk niveau;
  • Kennis en ervaring bij (grote) overheidsorganisaties;
  • Opleiding in de richting van Bedrijfskunde/informatiemanagement, certificaten en kennis op het gebied van business intellegence en data-analyse;
  • Je hebt meer dan 3 jaar ervaring met Business Intelligence en data-analyse;
  • Alleen kandidaten die in loondienst zijn komen in aanmerking voor deze opdracht. Ben jij ZZP’er informeer dan naar onze mogelijkheden.

Wensen:

  • Competenties: Analyseren; – Creativiteit; – Netwerken; – Omgevingsbewustzijn; – Organisatiesensiviteit; – Overtuigingskracht; – Plannen en organiseren; – Resultaatgerichtheid;
  • Kennis van Agile/SAFE;
  • Kennis van IV voortbrenging is en pré.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats in week 4, 5. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Extra standplaats: Venlo 

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Marco Buitenhuis bereikbaar op het nummer: 06-29602668. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2022-01-20 08:55:19

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden