Senior Business Consultant Processen | Utrecht
Functie omschrijving
Bedrijfsonderdeel
NSR Besturing Operatie
Afdeling
De afdeling klantbegeleiding is een jonge afdeling die zich ten doel stelt de klantbeleving tijdens verstoringen van de treinreis positief te beïnvloeden. De afdeling bestaat uit ca 40 operationeel managers die in vijf klantgebieden in het land regie voeren over de dienstverlening bij verstoringen aan de reizigers. Daarnaast werken op het OCCR de klantmonitoren die de logistieke besluitvorming vertalen naar acties voor klantbegeleiding en adviseren over die besluitvorming. Deze medewerkers worden ondersteund door een centrale staf, waarvan de Business Consultant deel uitmaakt.
Doel van de functie
Het verzorgen van Alternatief Vervoer bij ongeplande verstoringen is een van de belangrijkste taken van de afdeling Klantbegeleiding. De Business Consultant zal zich vooral bezig houden met dit proces: huidige situatie in kaart brengen, uniformiteit en best practices stimuleren en (een begin maken met) het verzilveren van het verbeterpotentieel en het creëren van een cultuur van continu verbeteren.
Verantwoordelijkheden
De Business Consultant Processen is verantwoordelijk voor het steeds verder verbeteren van de klantbegeleidingsprocessen. De Business Consultant legt de processen vast in procesmodellen en aanvullende documenten om inzicht te geven over de processen en kennis over de processen te borgen. Voor nieuwe producten vertaalt de Business Consultant de producteisen naar veranderingen in de processen. Bij knelpunten in de kwaliteit van output analyseert de Business Consultant het proces, doet aanbevelingen voor verbeteringen en helpt bij de implementatie van deze aanbevelingen als projectleider of adviseur.
Functie eisen
Opleiding, Kennis en Werkervaring
– Je hebt minimaal een afgeronde WO-opleiding
– Je beschikt over een Bleu Belt Certificaat
– Je hebt kennis en ervaring met LEAN (Procesmodellering, Continu verbeteren)
– Je hebt minimaal 5 jaar recente en aantoonbare werkervaring in een soortgelijke functie, waarbij je te maken hebt met het inrichten en verbeteren van processen
– Affiniteit binnen de railsector (kennis van bedrijfsvoering en de processen binnen de railsector is een pré)
– Aantoonbare ervaring met A3-werkwijze (van probleem naar oorzaak en oplossingen)
Gedrag, Vaardigheden/ Competenties
– Inlevingsvermogen
– Pro-actief
– Zelfstandig
– Doorzettingsvermogen
– Communicatief vaardig
– Klantgericht
– Analytisch vermogen
– Abstractievermogen
– Organisatiebewustzijn
– Overtuigingskracht
Extra informatie
- Standplaats
-
Utrecht
- Aanvraagnummer
- 936
- Startdatum:
- 2017-06-12
- Verwachte einddatum
- 2017-12-12
- Aantal uur per week:
- 24
- Uurtarief
- n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 2017-05-31
- Contactpersoon Quest4:
- Wendy van Ooijen
Aanvullende informatie
Geplaatst op 2017-05-29 15:20:22