Business consultant MijnOverheid | Den Haag

Sorry, deze opdracht voor Business consultant MijnOverheid is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2023-1570
Startdatum:
18-12-2023
Verwachte einddatum:
31-08-2024 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
01-12-2023 09:00
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Business consultant MijnOverheid

Wij zijn namens Logius op zoek naar een Business consultant MijnOverheid op basis van 36 uur.

De business consultant (hierna: BC) vertegenwoordigt de Logius dienstverlening op het gebied van MijnOverheid. De BC taak kent drie belangrijke elementen: Verbinden, Signaleren en Voortbrengen. Voor MijnOverheid bestaat het Verbinden uit het informeren van afnemers en eventueel vormen van een escalatiekanaal voor service gerelateerde zaken. Signaleren staat voor het pro actief oppakken van signalen vanuit afnemers, BZK of elders in de omgeving, en deze signalen op de juiste plek in de Logius organisatie laten landen. Het Voortbrengen refereert aan het ondersteunen van het op de juiste wijze doorontwikkelen van dienstverlening van MijnOverheid.

Deze specifieke rol is gericht op het verbeteren van het gebruik van de MijnOverheid berichtenbox. Het verbeteren van gebruik bestaat uit twee componenten. Het eerste component is het aansluiten van meer organisaties. Op dit moment zijn er ruim 400 organisaties aangesloten en de potentie beslaat meer dan 600 organisaties. Hiervoor wordt contact gelegd met de belanghebbenden van de organisatie, en is het belangrijk om op basis van de juiste informatie het aanbod van MijnOverheid berichtenbox, goed over de buhne te brengen. Consultant levert een gestructureerde aanpak en vastlegging van partijen en contactgegevens van partijen in het funnel traject. Het tweede component is het verbreden van het verbruik. Bij de huidige afnemers van MO: uitvoeringsorganisaties, gemeenten en samenwerkingsverbanden, zijn vaak een beperkt aantal berichtstromen aangesloten. Een betere inzet van MO per organisatie wordt door deze BC gestimuleerd. Om dit te bewerkstelligen wordt een analyse gemaakt op de potentie en contact gelegd met overkoepelende organisaties als VNG of UvW om hierin gezamenlijk op te trekken.

Achtergrond opdracht
MijnOverheid is onderdeel van de Generieke digitale infrastructuur en bestaat uit drie onderdelen: Berichtenbox, Persoonlijke Gegevens en Lopende Zaken. De berichtenbox en persoonlijke (mijn)gegevens zijn ook in app vorm beschikbaar voor de burger. Logius en BZK hebben een opdrachtovereenkomst afgesloten, waarbij Logius – in afstemming met BZK – werkt aan de doorontwikkeling van MijnOverheid.

Logius heeft de opdracht om het gebruik van de GDI te optimaliseren. Hoe meer er gebruik wordt gemaakt van de voorzieningen, hoe efficienter dit is. Daarom moeten overheidsorganisaties en private organisaties met een publieke taak (afnemers), goed geinformeerd worden over de dienstverlening en wordt de doorontwikkeling van de dienstverlenining ook afgestemd op de wensen van deze groep. Voor MijnOverheid is de wensenlijst groot en zijn er onderwerpen waarvoor nog een groot deel moet worden verkent/uitgezocht, voordat een (reële) inschatting gemaakt kan worden van de omvang of doorlooptijd van een traject. Dit is bijvoorbeeld omdat de oplossingsrichting nog niet duidelijk is, of omdat de belangrijkste afhankelijkheden van externe partijen (zoals bronhouders) of juridische randvoorwaarden nog niet voldoende in kaart zijn gebracht. Om te zorgen dat Logius (in afstemming met o.a. BZK) een gestage voorraad krijgt van ‘op te pakken werk’ binnen de realisatieteams, is het van belang dat de onderwerpen die nu nog als onduidelijk worden gezien, verkend worden. Naast het meedraaien in het huidige team van Business consultants – waarbij het optreden van ‘epic owner’ tijdens o.a. de voorbereiding en realisatiefase – wordt de BC daarom bij uitstek gevraagd om ook juist in de verkenningsfase ervoor zorg te dragen dat brainstorms en kennisuitwisselingsessies plaatsvinden opdat die verkenning ook tot goed gevolg leidt.

 

Organisatorische context en cultuur
Logius gelooft in een overheid die altijd, overal en voor iedereen beschikbaar en toegankelijk is. Daarom bieden we publieke organisaties producten en diensten waarmee we er samen voor zorgen dat burgers en bedrijven digitaal zaken kunnen regelen met de overheid. Dat doen wij betrouwbaar, vakkundig en in eenvoud.

Ga je bij Logius aan de slag, dan zet je jouw kennis en ervaring in voor heel Nederland. Samen met fijne en behulpzame collega’s werk je (agile) aan een digitale overheid voor iedereen. En dat in een omgeving waar je de vrijheid en verantwoordelijkheid krijgt om de zaken op te pakken die jij belangrijk vindt. Waar innovatie centraal staat. En waar je alle kansen krijgt om je verder te ontwikkelen. Wees welkom in het hart van de digitale overheid!

Eisen en wensen voor de functie Business consultant MijnOverheid

Harde eisen:

  • business consultancy, sales en marketing, relatiemanagement;
  • WO niveau (5 Jaar);
  • Business consultancy en relatiemanagement ervaring (3 Jaar);
  • Kennis over gegevensuitwisseling tussen overheden (3 Jaar);
  • Overheidservaring; kennis van de GDI (3 Jaar).

Wensen:

  • Opleiding Bestuurskunde of Bedrijfsinformatica;
  • Business consultancy ervaring;
  • Marketing en Sales ervaring;
  • Kennis van (huidige en) potentiële afnemers (CAK, Politie, RvIG, KvK, CJIB, …) strekt tot aanbeveling;
  • Je bent in het bezit van functie-gerelateerde (SAFe-Agile) certificeringen of bent bereid deze op korte termijn te behalen. Je hebt affiniteit met werving en/of sales en concrete ervaring op dit gebied.
  • Competenties: Durf, Initiatief, Flexibel, Resultaatgericht, Samenwerken, Zelfontwikkeling, Klantgericht, Omgevingsbewust, Teamplayer, Netwerkvaardig, Verbinden, Visie. Oordeelsvorming, Pro actief.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2023-11-27 11:31:41

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden