Business consultant Digitaliseringstraject zaakstromen | Den Haag

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2022-0610
Startdatum:
20-06-2022
Verwachte einddatum:
30-12-2022 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
32
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
06-06-2022 08:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233

Functieomschrijving

Wij zijn voor het Hoge Raad op zoek naar een Business consultant Digitaliseringstraject zaakstromen op basis van 36 uur per week.

In de periode 2017 tot 2021 is binnen de Hoge Raad het project Dic@s bezig geweest met het opzetten van de digitale toegang tot de cassatieprocedure. De Hoge Raad heeft hiervoor een portaal ontwikkeld, dat de rechtzoekende in staat stelt om zijn cassatieverzoek digitaal in te dienen bij de Hoge Raad en zijn dossier in te zien. In 2022 is de bedoeling om dit proces verder uit te breiden naar o.a. de prejudiciële vragen bij de sectoren Civiel en Straf, het onderbrengen van de digitale dossiers bij het Centraal Digitaal Depot, ontwikkelen van een eigen inlogmiddel.

Als business consultant is de kandidaat bezig met het opstellen van de eisen en wensen zoals die door de Hoge Raad zijn en worden aangegeven en zij / hij stelt een integraal advies hierover op. Vervolgens wordt van de kandidaat verwacht bij te dragen aan het opstellen van een geaccepteerde integrale en gefaseerde aanpak. Verder wordt van de kandidaat verwacht dat zij / hij meedenkt bij het realiseren, testen en de daadwerkelijke implementatie van de omgeving bij de Hoge Raad, procespartijen en derden.

Achtergrond opdracht:
In de periode 2017 tot 2021 is binnen de Hoge Raad het project Dic@s bezig geweest met het opzetten van de digitale toegang tot de cassatieprocedure. De Hoge Raad heeft hiervoor een portaal ontwikkeld, dat de rechtzoekende in staat stelt om zijn cassatieverzoek digitaal in te dienen bij de Hoge Raad en zijn dossier in te zien. In 2022 is de bedoeling om dit proces verder uit te breiden naar o.a. de prejudiciële vragen bij de sectoren Civiel en Straf, het onderbrengen van de digitale dossiers bij het Centraal Digitaal Depot, ontwikkelen van een eigen inlogmiddel.

Organisatie:
De afdeling Automatiseren en Informatie (A&I) is primair verantwoordelijk voor het digitale informatiebeleid, -informatiedienstverlening en de – informatieveiligheid voor alle werkzaamheden binnen cassatieproces van de Hoge Raad.

A&I kent een extern en een intern gerichte dienstverlening. In de externe dienstverlening worden digitale hulpmiddelen aangeboden waarmee burgers en professionele procespartijen in staat worden gesteld om (digitaal) cassatie in te stellen. De interne dienstverlening richt zich op de optimale ondersteuning bij de behandeling van deze cassatie-beroepen binnen de Hoge Raad , inclusief digitale hulpmiddelen gericht op de communicatie hierover naar procespartijen en derden.

Door de eenduidige inrichting van hardware en software is een ‘lean and mean’ organisatie inrichting van de IT-functie mogelijk. Zo kent de HR één integraal zaaksysteem (Mijn Werkomgeving) en één integraal webportaal (Mijn Zaak Hoge Raad) aangevuld met een beperkt aantal toepassingen voor besturing en verantwoording. Door de toegankelijke en transparante inrichting van de bedrijfsvoering binnen de Hoge Raad is geen gescheiden demand en supply noodzakelijk. ICT alignement vindt direct vanuit de afdeling A&I met de overige afdelingen van de Hoge Raad plaats.

ICT-Landschap:
De afdeling A&I bestaat uit de teams netwerk-, applicatie- en servicedienstverlening.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Bachelor;
  • Je hebt meer dan 3 jaar algemene ervaring met het analyseren van werkprocessen en het beheren ervan.

Wensen:

  • Je hebt aantoonbare ervaring met projectaanpak waarbij gebruik gemaakt wordt van ontwikkeling in zogenaamde sprints;
  • Je hebt aantoonbare kennis van archiefwetgeving en functionele eisen voor duurzame toegankelijkheid, metagegevensbeheer;
  • Je hebt aantoonbare kennis van kwaliteitsmanagement en het werken in ketens en de bestuurlijke en digitale uitdagingen hierbij;
  • Je hebt ervaring in een rechterlijke organisatie zoals bij de Rechtspraak, Raad van State of Hoge Raad etc.;
  • Je bent bekend met projectmatige werkmethodieken zoals Scrum, IPMA en Prince.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats op 31 januari en 4 februari. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2022-05-18 13:09:23

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden