Senior Business Analyse NS Bedrijfspas | Utrecht

Functie omschrijving

Bedrijfsonderdeel

NS is actief in de wereld van het openbaar vervoer. We bevorderen het gebruik van het openbaar vervoer en houden Nederland mobiel. Onze reizigers staan in al onze activiteiten centraal en we werken voor hen aan een zo aangenaam mogelijke reis van deur tot deur.

Onze 34.000 medewerkers (30.565 fte) zetten zich dagelijks in voor betrouwbaar reizigersvervoer, comfortabele treinen en bussen, levendige stations en stationsgebieden. Samen met onze OV-partners werken we continu aan de verbetering van het reizen per trein. NS is actief in zowel reizigersvervoer als in stations ontwikkeling en -exploitatie en behaalt daarmee een omzet van € 5 miljard. 88% daarvan komt uit het reizigersvervoer. Met onze activiteiten in het buitenland verdienen we geld, leren we hoe we onze dienstverlening kunnen verbeteren en bereiden we ons voor op de mogelijke verdere liberalisering van de spoormarkt. Zo dragen ze bij aan de bedrijfsdoelstellingen van NS.

NS is een 24 uurs-economie. De ontwikkelingen bij NS gaan snel, en veel van deze veranderingen geven we projectmatig vorm. Als Projectmanager vervul je een sleutelrol en ben jij de regisseur: een onmisbare schakel tussen verschillende afdelingen, processen en bedrijfsonderdelen van NS. De projectmanager is verantwoordelijk voor het voorbereiden en realiseren van een veranderingsproject(vaak met een ICT-component) en het inbedden van de projectresultaten in de organisatie binnen afgesproken kaders van tijd, geld en kwaliteit.

Doel van de opdracht:

NS werkt aan de verbetering van het fysieke toegangsbeheer van NS-locaties. Onderdeel hiervan is het invoeren van een nieuwe NS legitimatie/toegangspas voor medewerkers, inhuur, dag-gasten en derden. Uitgangspunten van dit project is dat iedereen die voor of bij NS werkt, beschikt over een herkenbare legitimatie/toegangspas. Onderdeel van het project is het ondersteunen van de Project-architect en de Projectmanager bij het analyseren en beschrijven van de volledige keten van het aanvragen van een bedrijfspas tot het uiteindelijk weer innemen van de bedrijfspas. De processen zijn op hoofdlijnen beschreven maar dienen een nadere detaillering om te kunnen komen tot definities van informatievragen, koppelingen, geautomatiseerde en handmatige verwerkingen.

Werkzaamheden:

  • Verder uitwerken van de op hoofdlijnen beschreven processen, afgestemd op de gewenste project architectuur tot op handelings- (handmatig en geautomatiseerd) niveau.
  • Houden van interviews en organiseren van workshops met materie deskundigen om tot de verdere uitwerking te komen.
  • Afstemming met de Project-Architect en de domein architect m.b.t. de gewenste oplossingsrichtingen.
  • Voorleggen van keuzemogelijkheden aan stakeholders en vertalen naar te nemen besluiten.
  • Verwerken van de processen in het daartoe bestemde visualisatie tool.
  • Vertalen van de processen naar (wijzigingen in) werkprocessen binnen de domeinen, werkinstructies en/of protocollen.
  • Bijhouden en benoemen van raakvlakken met processen die niet binnen de scope van het project vallen.

Functie eisen

  • Afgeronde HBO-opleiding (Diploma)
  • Voorkeur voor WO-diploma – Econometrie, bedrijfswiskundige, bedrijfsinformatica, kwantitatief geschoolde econoom of natuurkundige (pre)
  • 5 jaar aantoonbare werkervaring in vergelijkbare rollen
  • Kennis van en ervaring met datamodellering en data-koppelingen
  • Ervaring binnen complexe logistieke organisaties 
  • Kennis en vaardigheden m.b.t. FIM (MS-product) is een pré
  • Kennis en ervaring met grootschalige facilitaire processen zoals toegang is een pré.                

    Gedrag, Vaardigheden/ Competenties               

  • Analytisch
  • Onderzoekende houding
  • Pro-actief
  • Communicatief en adviesvaardig; kunnen aanzetten van inzicht tot actie
  • Doorzettingsvermogen
  • Resultaatgericht

Extra informatie

Standplaats

Utrecht
Aanvraagnummer
1279
Startdatum:
2017-10-23
Verwachte einddatum
2017-12-23
Aantal uur per week:
36
Uurtarief
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
2017-10-10
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen

Aanvullende informatie

CV max 7 pagina’s en in het Nederlands

Gesprekken vinden plaats op: 

Donderdag 12 oktober van 12.00 tot 17.00 (m.u.v. 15.00 tot 16.00 
Vrijdag 13 oktober van 9.00 tot 13.00 uur

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06-29985899. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het onderstaand aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2017-10-09 14:22:14

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden