Business analist | Utrecht

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Utrecht
Aanvraagnummer:
A2022-0212
Startdatum:
01-03-2022
Verwachte einddatum:
31-12-2022 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
21-02-2022 10:00
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor de Belastingdienst op zoek naar een Business analist op basis van 36 uur per week. 

Aanvraag betreft inhuur van 3 businessanalisten t.b.v de keten Generiek Kantoor en Toezicht (directie GO) noodzakelijk voor uitvoering van de Roadmap GKT 2022

Opdrachtbeschrijving:
Door het versneld ontwikkelen van de diensten generiek kantoor (zie achtergrond opdracht) is een stapeling van werkzaamheden aan de voorkant, blauwdrukken en solutioning, ontstaan. Als businessanalist speel je een belangrijke rol specifiek in de processtap blauwdrukken.

Een belangrijke stap hierin is de analyse van de bedrijfsprocessen, samen met de business analyseer jij wat de huidige situatie is (ist) en wat vanuit het perspectief van de architectuur gewenst is (soll). Hierbij maak je gebruik van verschillende manieren om draagvlak te creëren en werkt je samen met collega businessanalisten, architecten, programmamanagers en leden van het ketenbureau. 

Achtergrond Opdracht:
De keten Generiek Kantoor en Toezicht (GKT) draagt bij aan de missie van de Belastingdienst door het bieden van efficiënte en effectieve ondersteuning aan de medewerkers op de kantoren en in het Toezicht. Dit doet de keten door, daar waar het kan, processen meer gelijkvormig (blauwdrukken) en data gedreven te maken waardoor deze ondersteund kunnen worden door generieke voorzieningen. Voor het realiseren van de diensten, met als uitgangspunt generiek tenzij, wordt gebruik gemaakt van de standaard aanpak: blauwdrukken, solutioning, realiseren, aansluiten en implementeren.

De komende jaren wordt verder gewerkt aan de transitie van minder vraaggestuurd en maatwerkoplossingen naar meer generiek aanbodgestuurd werken. Dit betekent dat de keten van het beschikbaar stellen van applicaties voor bestaande processen gaan naar het aansluiten van gelijkvormige processen op generieke diensten. Waarbij in 2022 de doorontwikkeling van diensten t.a.v. generieke kantoor versneld worden uitgevoerd, hierbij kan gedacht worden aan tactisch-, operationele sturing op werk en uniforme kantoorondersteuning. Een en ander is vastgelegd in de roadmap 2022. 

Organisatorische context en cultuur:
De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Informatiemanagement / Afgeronde relevante WO opleiding (bedrijfskunde, bedrijfskundige informatica, informatiekunde etc.);
  • Business Analyse: – BPMN/OCEB; – BES; – Kennis van en ervaring met Agile/SCRUM werken;
  • Relevante ervaring met methoden en technieken op het terrein van procesinrichting en procesontwerp ( 2 jr );
  • Ervaring met procesmodellering in BPMN in de BiZZdesign Enterprise studio ( 2 jr );
  • Ervaring met het inrichten van een informatievoorziening en informatiemanagement ( 2 jr ).

Wensen:

  • Competenties: – Analytisch sterk; – Procesdenken; – Conceptueel denkvermogen; – Samenwerken (communicatief en klantgericht); – Overtuigend; – Pro-actief; – Netwerken;
  • Kennis van Lean / green belt;
  • Kennis van de Belastingdienst als organisatie is een pré;
  • Kennis en ervaring met zaakgericht werken is een pré;
  • Archimate Practitioner en Foundation.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2022-02-17 13:40:07

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden