Business analist | Utrecht
Sorry, deze opdracht voor Business analist is niet meer beschikbaar.
Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.
En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.
- Werkniveau:
- Senior
- Standplaats:
-
Utrecht
- Aanvraagnummer:
- A2023-1154
- Startdatum:
- 04-09-2023
- Verwachte einddatum:
- 31-12-2023 met optie tot verlenging
- Aantal uur per week:
- 36
- Indicatie uurtarief:
n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 27-08-2023 10:00
- Contactpersoon Quest4:
- Winhold Bartelink
- Telefoonnummer:
- 06 – 46 12 98 22
- Opdrachtgever:
- Quest4
Functieomschrijving Business analist
Wij zijn voor de Belastingdienst op zoek naar een Business Analist op basis van 36 uur per week.
Opdrachtbeschrijving:
Je brengt de huidige situatie van de IV keten van de FIOD in kaart en je werkt aan het verkrijgen van een gedeeld beeld over het betreffende veranderingsgebied. Hierbij worden architectuur producten (domein architectuur en/of solution architectuur) als basis gebruikt bij het afbakenen van het veranderingsgebied. Je organiseert workshops samen met de architecten en interviewt belanghebbenden om helderheid te krijgen over de acceptatiecriteria voor het verandergebied (copafijthbi breed) om zo input op te halen voor de toekomstige architectuur. Vervolgens leg je deze vast, bijvoorbeeld in de vorm van epics en features. Je maakt een specificatie van de gewenste situatie onder andere in de vorm van een procesontwerp van het bedrijfsproces (rekening houdend met alle relevante aspecten, COPAFIJTH-BI ). Hier wordt iteratief aan gewerkt. De BA communiceert met de Architect over keuzes die impact hebben op de architectuur. Je levert een bijdrage aan epics, features en user stories waarin de requirements voor de geautomatiseerde ondersteuning van een verandergebied worden beschreven. Je speelt een verbindende rol tussen de modellenwereld van de architectuur en de dynamiek van het Agile ontwikkelproces.
Achtergrond Opdracht:
Als Business Analist (BA) ben je de verbinding tussen de keten, architectuur (business, applicatie) en portfolio, en de gebruikersorganisatie. Je wordt ingezet in de afdeling ID&I, en in de FIOD keten en wordt gevraagd om (vanuit expertise) een analyse te doen op de bestaande business processen die horen bij het verandergebied binnen de IV keten van de FIOD. Je ontwerpt en beschrijft bedrijfsprocessen (COPAFIJTH-BI breed) en gegevensmodellen volgens de bestaande kaders van de domein architectuur. Je gaat aan het werk in het Programma doorontwikkeling digitale werkomgeving FIOD. Je zorgt ervoor dat de mogelijkheden en onmogelijkheden van onder meer de techniek, wetgeving en bedrijfsvoering verwerkt worden in ontwerpproducten. Daarnaast zorgt je ervoor dat in de realisatie en implementatie het ontwerp juist wordt geïnterpreteerd.
Organisatorische context en cultuur;
De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt.
Eisen en wensen voor de functie Business analist
Eisen:
– HBO of WO opleiding van 3 jaar.
Wensen:
– Ervaring met opsporingsprocessen is een pré;
– Ervaring met Agile/Scrum werken is een pré;
– Kennis en ervaring met werken volgens IT-architectuur is gewenst;
– Brede IT kennis op basis van ruime ervaring met IT-ontwikkeltrajecten.
Competenties:
– Secuur en gestructureerd werken;
– Kennis van en ervaring met de werkwijze van de belastingdienst en het kunnen uitvoeren conform vastgestelde kaders;
– Proactieve samenwerking binnen het informatiemanagementteam.
Aanvullende informatie
Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.
De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.
Extra standplaats is Apeldoorn.
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2023-08-09 09:56:56