Business Analist IAM | Gouda
Functie omschrijving
Taak van de Business analist IAM
De Business analist IAM gaat een bijdrage leveren in het projectaandachtsgebied ‘Business’.
Hierbij ligt de focus op het opschonen van de huidige autorisaties van de medewerkers, het definieren van rollen en het implementeren van het nieuwe toegangsplatform in de business, inclusief de nieuw opgestelde nieuwe IAM processen.
De primaire taken van de Business analist IAM zijn:
• Inventariseren en schonen van de identiteitsgegevens en autorisaties
• Implementeren van de nieuwe IAM processen en IAM organisatiestructuur
• Het opstellen van rollen en/of inventariseren van attributen (ABAC)
• ‘In-control’ brengen van de autorisatiesituatie van diverse bedrijfsonderdelen
De Business Analist IAM werkt nauw samen met de projectleider, business analisten en functioneel beheerders binnen de directie informatievoorziening. Daarnaast vindt intensief contact plaats met contactpersonen binnen de diverse bedrijfsonderdelen.
Projectgovernance
De Business analist IAM wordt aangestuurd door en legt verantwoording af aan de projectleider van het projectaandachtsgebied ‘Business’.
Functie eisen
• HBO denk en werkniveau
• Minstens 3 jaar ervaring als business consultant in het IAM vakgebied
• Gedegen kennis van de ‘Do’s en Don’ts’ binnen IAM-programma’s
• Ervaring in het ontwikkelen, beschrijven en uitrollen van IAM-business- en -security-processen
• Kennis en ervaring met het kunnen toelichten en presenteren van de IAM-projectdoelstellingen en –impact aan de business
• Aantoonbare kennis van IAM oplossingen, de security- en business impact daarvan en het uitrollen van deze concepten in de business
• Kennis van het product SmartAIM is een pré
• Kennis en ervaring van role mining / IAM-auditrapportages is een pré
• IAM-ervaringen bij voorkeur opgedaan in overheids- en/of financiële omgevingen
Functie-eisen en competenties
• Kan problemen goed analyseren, structureren en vertalen naar werkbare en gedragen aanpak
• Is gericht op het realiseren van doelstellingen en resultaten
• Is in staat afspraken zodanig uit te werken dat daaruit voortkomende doelstellingen en resultaten kwalitatief ook daadwerkelijk goed en tijdig worden bereikt
• Is sociaal en kan goed samenwerken met naaste collega’s met uiteenlopende competenties
• Is adviesvaardig en bereid verantwoordelijkheid te nemen
• Heeft gevoel voor het werken binnen een complexe (politiek) bestuurlijke omgeving en schakelt makkelijk op tactisch en strategisch managementniveau
• Is in staat gedachten helder en begrijpelijk te formuleren en overtuigend te presenteren
• Is pragmatisch en kan omgaan met weerstand en tegenstrijdige belangen
• Goede communicatieve en adviesvaardigheden
• Is geen technicus, maar business minded
Overige vaardigheden
• Teamplayer
• Verbindend
• Communicatief
• Zelfstandig
• Gevoel voor bestuurlijke verhoudingen
• Plannen en organiseren
• Organisatie sensitiviteit
• Beschikt over een gezonde dosis humor
Extra informatie
- Standplaats
-
Gouda
- Aanvraagnummer
- 1359
- Startdatum:
- 30-10-2017
- Verwachte einddatum
- 31-12-2017
- Aantal uur per week:
- 36
- Uurtarief
- n.o.t.k. 75.00
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 26-10-2017 09:00
- Contactpersoon Quest4:
- Wendy van Ooijen
Aanvullende informatie
CV in het Nederlands en max 5 pagina’s
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06-29985899. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2017-10-25 08:21:01