Business Analist Finance & Control | Amsterdam en vanuit huis

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Amsterdam en vanuit huis
Aanvraagnummer:
A2022-1076
Startdatum:
21-11-2022
Verwachte einddatum:
21-05-2023 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
08-11-2022 09:00
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving Business Analist Finance & Control

Wij zijn voor een klant van ons op zoek naar een medior Business Analist Finance & Control op basis van 36 uur per week. 

Binnen het team Financiën & Control zijn wij op zoek naar een medior Business Analist met aantoonbare kennis van financiële processen en ERP.

Er is behoefte aan een Business analist die:

  • Samen met de business het gewenste financiële proces analyseert, bekijkt hoe de informatie door dat proces moet lopen en waar behoefte is aan functionaliteit om het proces goed te borgen;
  • De product owner helpt om deze behoeftes te vertalen naar concrete features en userstories met de juiste acceptatiecriteria;
  • De business vervolgens helpt om de nieuwe functionaliteit aan te laten sluiten op het gewenste proces en dit ingebed te krijgen in de organisatie.

Wat ga je doen?

  • Analyseren van het huidig en gewenste financieel proces en met de business bespreken wat nodig is om de benodigde informatie daarbinnen te managen;
  • Signaleren van de businessbehoefte aan de Product Owner;
  • In samenwerking met de Product Owner en stakeholders de gewenste functionaliteit beschrijven en deze uitwerken naar voor het team duidelijke features en userstories;
  • Het schrijven en toevoegen van requirements aan features en userstories;
  • Het adviseren van de Product Owner over de prioritering van features en userstories;
  • Het team zo nodig uitleg geven over doel, scope en acceptatiecriteria tijdens refinements;
  • Bij reviews toelichting geven op het geleverde product;
  • De business uitleg geven over nieuw opgeleverde functionaliteit;
  • De business ondersteunen bij het inrichten van de nieuwe functionaliteiten.

Beschrijving afdeling:
Binnen domein Medewerker zetten verschillende zelforganiserende agile scrumteams zich elke dag in om IT-producten te beheren en ontwikkelen waarmee ze de secundaire bedrijfsprocessen ondersteunen. Dat doen we door onze processen te digitaliseren en daarbij goed te luisteren naar wat onze klanten nodig hebben. Naast domein Medewerker werken ook domein Klant en domein Assets aan de digitalisering van onze diensten, ondersteund door de platformen en oplossingen vanuit domein Datapunt.

Eisen en wensen voor de functie Business Analist Finance & Control

Harde eisen:

  • HBO werk- en denkniveau;
  • Minimaal 2 jaar ervaring in financiële projecten in de rol van business analist of vergelijkbare rol;
  • Aantoonbare ervaring met beheer en ontwikkelen van een ERP systeem;
  • Aantoonbare ervaring met proces- en informatieanalyse;
  • Ervaring met werken in een scrumteam;
  • Competenties: Samenwerken: Betrekt business en scrumteam bij analyseren; – Flexibel: Kan van tactiek veranderen, wanneer de aanvankelijke tactiek niet blijkt te werken; – Professionaliteit: Legt verantwoording af over het gerealiseerde kwaliteitsniveau van producten/ diensten en processen van de afdeling; – Onafhankelijk: Onderneemt zelf actie bij problemen en handelt hiernaar; – Interactief binnen de organisatie: Toetst de gevolgen van beslissingen voor de organisatie, alvorens deze te nemen; – Communicatief: Kan technische informatie begrijpelijk overbrengen; – Deze competenties worden getest in een gesprek.

Wensen:

  • Ervaring met werken volgens Scaled Agile Framework (SAFe) (20%). Geef aan hoeveel jaar ervaring je hebt;
  • Kennis van financiële processen bij een overheidsinstelling, onder andere boekingsgangen. (40%);
  • Kennis van BTW huishouding en koepelvrijstelling (40%).

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats op 16 november tussen 09.00-12.00 uur. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2022-10-26 12:44:28

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden