Business Analist | Den Haag
Sorry, deze opdracht voor Business Analist is niet meer beschikbaar.
Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.
En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.
- Werkniveau:
- Senior
- Standplaats:
-
Den Haag
- Aanvraagnummer:
- A2023-192
- Startdatum:
- 01-03-2023
- Verwachte einddatum:
- 31-08-2023 met optie tot verlenging
- Aantal uur per week:
- 36
- Indicatie uurtarief:
€ 86,00
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 14-02-2023 10:00
- Contactpersoon Quest4:
- Winhold Bartelink
- Telefoonnummer:
- 06 – 46 12 98 22
- Opdrachtgever:
- Quest4
Functieomschrijving Business Analist
Wij zijn voor de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) op zoek naar een Business Analist op basis van 36 uur per week.
Door de implementatie van een nieuw aansturingsframework wordt het programma Uitvoeringsplatform Revolverende Instrumenten (UPRI) recent op dezelfde Agile manier aangestuurd als andere digitaliseringsprogramma’s binnen RVO en specifieker KPNL. De Consultant Business Analyse wordt gevraagd naast business analyse ook adviesdiensten te verrichten. De rol bevindt zich op het snijvlak van business en IT, waar bij het belangrijkste aspect de vertaalslag van financiële processen naar het project is. De Consultant Business Analyse zal hierbij veelvuldig afstemmen met verscheidene business owners, product owner, functioneel beheer, het ontwikkelteam en het programmateam binnen UPRI.
Wij zoeken een Consultant Business Analyse UPRI (V/M) die verantwoordelijkheid neemt, pro-actief werkzaamheden naar zich toetrekt als:
a. Actieve rol in de business analyse en (voorbereiding, uitwerking van) workshops en refinements met de business en leverancier;
b. Verzamelen en vertalen van business processen naar concrete requirements en user stories en DoD (in JIRA);
c. Vertalen, afstemmen en valideren van ontwikkelingen en solution design met product- en business owners en gebruikers;
d. Ondersteunen van agile team events (scrum activiteiten, stand-ups, refinements, sprint planning, sprint reviews) Mogelijke andere activiteiten:
e. Analyse ten behoeve van rapportage(s) i.s.m. functioneel beheer;
f. Meedenken over verwezenlijkbare oplossingen en optimalisatie van het proces binnen UPRI en RVO keten. Kennis/ervaring met financiële regelingen en/of instrumenten.
Daarnaast heeft de consultant kennis/ervaring met financiële regelingen en/of instrumenten.
Achtergrond opdracht:
In het programma UPRI wordt door RVO en haar partners en leveranciers een nieuwe applicatie ontwikkeld ter ondersteuning van krediet- en garantieregelingen. Met de presentatie van Agenda 2022 heeft RVO haar strategische ambities voor de komende jaren vastgelegd. Onderdeel van die strategische agenda vormt data-gestuurd werken. Het overbrengen van de krediet- en garantieregelingen naar de nieuwe applicatie en de uitfasering van de oude applicatie sluiten hierop aan. Deze strategische ambities vragen om een vertaling naar de uitvoeringspraktijk. Hieraan wordt invulling gegeven met het programma UPRI onder leiding van de Directeur KPNL.
Het programma UPRI heeft als doel om een goed werkende applicatie te ontwikkelen die medewerkers ondersteunt bij het uitvoeren van kredieten garantieregelingen. Het overbrengen van regelingen naar deze applicatie wordt met een Agile werkwijze gerealiseerd. Er worden hoge eisen aan de applicatie gesteld voor de wijze waarop kredieten en garanties worden geadministreerd en beheerd. UPRI houdt rekening met deze verzwaarde eisen, bijvoorbeeld door het risicomanagement voor revolverende instrumenten te verbeteren en te ondersteunen. De in totaal beheerde bedragen van kredieten en garanties zijn fors. In de afgelopen jaren is gewerkt aan de ontwikkeling van het nieuwe bancaire systeem en de werking in relatie tot andere applicaties in de keten, om daarmee het uitvoeringsproces voor revolverende instrumenten bij RVO te kunnen ondersteunen. In de komende maanden wordt het nieuwe systeem in gebruik en beheer genomen, wordt de beheersorganisatie ingericht en worden regelingen uit het bestaande systeem naar het nieuwe systeem gemigreerd.
De doelstellingen voor UPRI voor het vervolg zijn als volgt:
1. Het implementeren van het aansturingsframework digitalisering programma’s en projecten KPNL op het programma UPRI;
2. Het upgraden van de huidige versie van UPRI en het in productie nemen van alle krediet- en garantieregelingen;
3. Het verder verbeteren van de samenwerking tussen de business en alle UPRI ketenpartners.
Organisatie:
Kansen voor Nederland, kansen voor jou.
Een duurzame, economisch sterke samenleving: daar werken we aan bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). Met nationale en internationale programma’s, van de energietransitie en voedselproductie tot ontwikkelingsprojecten in Afrika. Met voorlichting, advies, financiering, subsidies en hulp bij het vinden van zaken- of kennispartners. Door slim organiseren en maximaal gebruik van digitale communicatie zorgen we voor een soepele en optimale dienstverlening. Door elkaar op te zoeken en verbindingen te leggen bieden we nieuwe inzichten en mogelijkheden. Voor en achter de schermen zetten 4500 mensen zich in voor een economisch sterk, innovatief en duurzaam Nederland, op verschillende vestigingen in Nederland. Ook voor jou zijn er kansen!
Onze adviseurs weten als geen ander wat er nodig is om ondernemende Nederlanders vooruit te helpen. Beoordelaars nemen subsidie- en andere verzoeken onder de loep en helpen de aanvragers om nieuwe stappen te zetten. Inkopers benutten de inkoopkracht van de Rijksoverheid, ook om maatschappelijke doelen te bereiken. De medewerkers van de frontoffice staan iedereen te woord die vragen heeft. Functioneel beheerders ontwikkelen en onderhouden digitale loketten. Projectmanagers onderzoeken wat de mogelijkheden van big data zijn. Juristen zorgen dat we ons houden aan wet- en regelgeving. En communicatieadviseurs ontwikkelen toegankelijke websites voor voorlichting en advies.
Wie ondernemend Nederland een warm hart toedraagt, kan bij onze organisatie dus alle kanten op.
Eisen en wensen voor de functie Business Analist
Harde eisen:
- Opleiding bedrijfskunde, bedrijfskundige Informatica, ICT of andere relevante IV-opleiding op HBO+ of WO niveau;
- Procesmodellering (BPMN2), datamodellering;
- Requirements-analyse (training of certificaat);
- Aantoonbare ervaring met projectmatig en Agile werken in politiek bestuurlijke organisaties ( 3 jaar);
- Aantoonbare ervaring als business (proces) analist (3 jaar);
- Aantoonbare ervaring (in een adviesrol) met financiële regelingen, instrumenten en business processen ( 3 jaar);
- Ervaring met werken in organisatie verandermanagement omgeving ( 3 jaar).
Wensen:
- Competenties: Verbinder tussen business en IT; – Communicator die stakeholders in woord en beeld meeneemt; -Weet overzicht te bewaren op de aspecten structuur, aanpak en mijlpalen;
- Kennis van financieringen, Kennis en ervaring met Agile werken, Plannen, organiseren en (bege)leiden van overleggen; Ervaring in het opzetten van een structuur waar meerdere partijen betrokken zijn;
- Kennis en ervaring met Lean, SAFe en Agile werken en deze ook kunnen overbrengen op anderen (coachende rol); – Kennis en ervaring met Enterprise Architect (EA) en Jira is een pré Verder strekt tot aanbeveling: bekendheid met analyse, ontwerp en implementatie van het beoordelen, beslissen en effectueren proces van de (EU)-gerelateerde wet- en regelgeving in systemen , Creatief, Organisatiesensitiviteit, Toegankelijk (bereikbaar, aanspreekbaar, reageert), Opstellen van plannen en processen.
Aanvullende informatie
Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.
De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.
De kandidaat moet er rekening mee houden dat in verband met de coronamaatregelen hoofdzakelijk thuis wordt gewerkt. Indien de maatregelen het toelasten wordt er één tot twee dagen op de hoofdstandplaats gewerkt. En mogelijk incidenteel elders.
Extra standplaatsen: Den Haag, Assen, Zwolle, Utrecht, Roermond. Extra standplaatsen zullen incidenteel bezocht worden in het kader van contact met collega’s, team of interne klanten. Max. 1xmnd. gemid.
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2023-02-10 09:34:21