Business Analist DEK – A0513777 | Gouda

Sorry, deze opdracht voor Business Analist DEK – A0513777 is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Gouda
Aanvraagnummer:
A2024-794
Startdatum:
03-06-2024
Verwachte einddatum:
02-06-2025 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
20-05-2024 17:00
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Business Analist DEK – A0513777

Jouw opdracht: Business Analist Digitalisering Executieketen (DEK).
Als onderdeel van de digitalisering van de strafrechtsketen wordt de samenwerking tussen partijen in de uitvoering van voorlopige hechtenis verder gedigitaliseerd. Het ontwerp en de implementatie van een nieuwe digitale manier van werken heeft forse impact op de werkwijze en informatievoorziening van de Divisie Individuele Zaken, de Divisie Gevangeniswezen/Vreemdelingenbewaring (GW/VB) en de Divisie Forensische Zorg en Justitiële Jeugdinrichtingen. Voor zowel ontwerp van samenwerking en uitwisseling met DJI’s ketenpartners als voor de implementatie binnen DJI moeten diverse business analyses uitgevoerd worden. In samenwerking met de implementatiecoördinatoren ben je betrokken bij een aantal projecten binnen DEK. Je bent als business analist betrokken in de zowel ontwerp als in de fase van de ontwikkeling en implementatie van de betrokken DJI IV voorzieningen. Je bent onderdeel van het projectteam Digitalisering Executieketen (DEK) waarbij je betrokken bent bij de migratie van de bestaande IV voorzieningen, optreedt als aanspreekpunt voor businessvragen en deel uitmaakt van het testteam, waarbij je onder andere specificaties en acceptatiecriteria uitwerkt en RFC’s opstelt.

Achtergrond

De opdrachtgever is afdeling Informatiemanagement en Architectuur (IMA) die samen met de afdeling Functioneel Beheer en de afdeling Dienstenmanagement de Informatievoorzieningsdienst (IVD) vormt. Binnen de DI werkt IMA nauw samen met de overige afdelingen binnen de directie: Projecten en Programma’s en het CIO-office. De directie staat onder leiding van de CIO van DJI en ondersteunt, adviseert en faciliteert de business. Daarnaast vervult zij een belangrijke regiefunctie als intermediair tussen vraag en aanbod. Binnen Bureau Informatiemanagement werken de Informatiemanagers en de businessanalisten nauw met elkaar samen, ieder vanuit een eigen verantwoordelijkheid en expertise. De businessanalist is de spin in het web waar het gaat om het specificeren en vertalen van functionele wensen en eisen naar IV oplossingen. De businessanalist staat in nauw contact met de collega’s uit het primair proces.

Organisatie en cultuur

De Directie Informatievoorziening (DI) bestaat uit de volgende onderdelen:
1. CIO-Office
De CIO-office is verantwoordelijk voor het stellen van kaders en de sturing hierop om ervoor te zorgen dat de informatievoorziening van de DJI kwalitatief hoogwaardig en toekomstbestendig is en blijft. Daarnaast heeft het een adviesfunctie ten aanzien van opdrachtgevers en de ambtelijke en politieke top;
2. Informatiemanagement en Architectuur (IMA)
De afdeling Informatiemanagement en Architectuur vertaalt de (functionele) vraag vanuit de DJI-organisatie naar efficiënte en effectieve IV-ondersteuning, initieert daartoe nieuwe projecten inclusief de voorbereiding van de besluitvorming in de Iboard en stelt domeinarchitecturen op in samenspraak met stakeholders en informatiemanagers;
3. Functioneel Beheer en Dienstenmanagement (FBD)
De afdeling Functioneel Beheer is verantwoordelijk voor het beheer van de informatievoorziening van DJI met focus op de gebruikersorganisatie. De afdeling Dienstenmanagement definieert en onderhoudt het ICT-dienstenportfolio t.b.v. DJI door o.a. actief contractmanagement en leveranciersmanagement;
4. Project Management en Implementatie (PMI)
De afdeling Project Management en Implementatie is verantwoordelijk voor de beheersing én het projectmatig realiseren van wijzigingen en nieuwe oplossingen in de informatievoorziening conform standaard methodieken.

Eisen en wensen voor de functie Business Analist DEK – A0513777

Harde-eisen

  • kandidaat heeft minimaal een HBO opleiding afgerond
  • Kandidaat heeft zes (6) jaar aantoonbare werkervaring met het analyseren van en het adviseren over bedrijfsprocessen (6 jaar)
  • Kandidaat heeft minimaal vier (4) jaar aantoonbare werkervaring bij een (semi) overheidsinstantie (4 jaar)
  • Kandidaat heeft zes (6) jaar aantoonbare werkervaring met verschillende projectmanagementmethoden en technieken (6 jaar)

Wensen

  • Teamplayer;
  • Gedisciplineerd;
  • Gevoel voor bestuurlijke verhoudingen;
  • Analyserend Vermogen;
  • Plannen en organiseren;
  • Innovatief handelen;
  • Organisatie sensitiviteit;
  • Pragmatische inslag;
  • Accuraat/systematisch;
  • Kennis en inzicht in departementale organisaties.

Competenties

  • Je hebt een grote organisatie sensitiviteit en kan goed omgaan met verschillende belangen binnen complexe organisaties.
  • Je bent pragmatisch en resultaatgericht ingesteld, kunt snel schakelen, bent daadkrachtig en kunt zelfstandig werken
  • Je bent in staat helder te analyseren, te schrijven en vaardig in het opstellen van PSA’s, roadmaps en domeinarchitecturen;
  • Je bent klantgericht, pragmatisch, flexibel en resultaatgericht;
  • Je maakt afspraken zodanig dat doelstellingen en resultaten worden bereikt;
  • Je bent proactief/meedenkend;
  • Je bent creatief;
  • Je bent zelfstandig;
  • Je beschikt over goede communicatieve en adviesvaardigheden;
  • Je hebt zowel een voet in de wereld van concepten en architecturen als in de wereld van de operatie en organisatievraagstukken (business).

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 4 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2024-05-13 13:58:55

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden