Business analist – A0614688 | Gouda

Sorry, deze opdracht voor Business analist – A0614688 is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Gouda
Aanvraagnummer:
A2024-1015
Startdatum:
01-07-2024
Verwachte einddatum:
30-06-2025 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
10-06-2024 17:00
Contactpersoon Quest4:
Fulko van der Meulen
Telefoonnummer:
06-53719004
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Business analist – A0614688

Opdrachtomschrijving
De werkzaamheden worden uitgevoerd in opdracht van de afdeling Projectmanagement en Implementatie van de Directie Informatievoorziening. Binnen de DI werkt de businessanalist nauw samen met de overige afdelingen binnen de directie. De businessanalist is de spin in het web waar het gaat om het specificeren en vertalen van functionele wensen en eisen naar IV oplossingen. De businessanalist staat in nauw contact met de collega’s uit het primair proces.

Taken:

  • je maakt impactanalyses;
  • je stelt complexe business cases op;
  • je neemt de leiding, in nauwe samenwerking met JIO, DV&O en derden, tijdens de (voorbereidingen voor) de functionele configuratie van de nieuwe planapplicatie voor DV&O
  • je analyseert en adviseert over bedrijfsprocessen en beleid en de effecten daarvan op (bestuurlijke) informatievoorziening;
  • je bereidt samen met de projectmanager van het project de besluitvorming voor naar de Stuurgroep van het project en de iBoard (op hoofddirectieniveau);
  • je stelt onderzoeksrapporten, probleemanalyses, presentaties en annotaties op en overlegt met verschillende specialismen;
  • je bouwt een relevant netwerk op en onderhoudt deze voor de uitwisseling van kennis;
  • je neemt de leiding tijdens de vraagarticulatie van de business en doet voorstellen voor de gewenste informatievoorziening;
  • je voert in opdracht van de projectleider en in overleg met de business, onderzoek uit naar de haalbaarheid en impact van de functionele behoefte;
  • je detecteert en analyseert ontwikkelingen (wetgeving, technologie, bedrijfsvoering, organisatie) en vertaalt deze naar consequenties voor de informatievoorziening van bedrijfsonderdelen;
  • je stemt je bijdrage af met deskundigen en specialisten; en
  • je adviseert de businessmanagers, informatiemanager, de Chief Information Officer (CIO) over beleidskaders, standaards en richtlijnen voor de inrichting en besturing van de informatievoorziening en –huishouding.

Gedurende de looptijd van het contract kan de medewerker ook voor andere opdrachten ingezet worden.

Achtergrond
De Dienst Vervoer en Ondersteuning (DV&O) is een landelijke dienst van de Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) en levert een breed palet aan verschillende diensten aan ketenpartners in het veiligheidsdomein. Voorbeelden zijn het beveiligd vervoer van justitiabelen en vreemdelingen, detachering van beveiligingsmedewerkers en ook inzet van speurhonden in (justitiële) inrichtingen. De planning van deze opdrachten is complex door de omvang en diversiteit van de aangeboden diensten. DV&O wil al deze diensten efficiënt, effectief en veilig kunnen uitvoeren. Daartoe is in 2023 een planapplicatie verworven die gedurende 2023 en 2024 wordt geïmplementeerd.

Organisatie
De Directie Informatievoorziening (DI) bestaat uit de volgende onderdelen:
1. CIO-Office
De CIO-office is verantwoordelijk voor het stellen van kaders en de sturing hierop om ervoor te zorgen dat de informatievoorziening van de DJI kwalitatief hoogwaardig en toekomstbestendig is en blijft. Daarnaast heeft het een adviesfunctie ten aanzien van opdrachtgevers en de ambtelijke en politieke top;
2. Informatiemanagement en Architectuur (IMA)
De afdeling Informatiemanagement en Architectuur vertaalt de (functionele) vraag vanuit de DJI-organisatie naar efficiënte en effectieve IV-ondersteuning, initieert daartoe nieuwe projecten inclusief de voorbereiding van de besluitvorming in de Iboard en stelt domeinarchitecturen op in samenspraak met stakeholders en informatiemanagers;
3. Functioneel Beheer en Dienstenmanagement (FBD)
De afdeling Functioneel Beheer is verantwoordelijk voor het beheer van de informatievoorziening van DJI met focus op de gebruikersorganisatie. De afdeling Dienstenmanagement definieert en onderhoudt het ICT-dienstenportfolio t.b.v. DJI door o.a. actief contractmanagement en leveranciersmanagement;
4. Project Management en Implementatie (PMI)
De afdeling Project Management en Implementatie is verantwoordelijk voor de beheersing én het projectmatig realiseren van wijzigingen en nieuwe oplossingen in de informatievoorziening conform standaard methodieken.

Eisen en wensen voor de functie Business analist – A0614688

Harde-eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal een volwaardig afgeronde WO-opleiding;
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met projectmanagementmethoden en/of technieken;
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met informatiesystemen;
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van businesscases.

Wensen

  • Je hebt kennis van actuele ontwikkelingen in de logistiek en planningsvraagstukken;
  • Je hebt een afgeronde universitaire bij voorkeur in de richting bedrijfskunde of technische logistiek;
  • Je onderhoudt actief jouw vakinhoudelijke kennis als professional;
  • Je hebt kennis van en praktijkervaring met vraagarticulatie en kunt deze omzetten naar passende IV oplossingen, hierbij maak je gebruik van verschillende methoden en technieken (interviews, workshops, documentanalyses);
  • Je hebt kennis van en praktijkervaring met visieontwikkeling en kunt dit vertalen naar breed gedragen, praktisch toepasbare en begrijpelijke visiedocumenten en adviezen op bestuurlijk niveau;
  • Je hebt uitgebreide kennis van en ervaring met informatiesystemen voor het domein bedrijfsvoering met onder meer kennis op het gebied van (complexe) logistieke planningsvraagstukken;
  • Je hebt kennis en ervaring met het analyseren en ontwerpen van informatiestromen, waarbij je in staat bent om zowel op conceptueel als operationeel (technisch- en architectuur-) niveau de gevolgen van keuzes te formmuleren en over te brengen.

Competenties

  • je kan makkelijk schakelen tussen tactisch en operationeel niveau;
  • je bent goed in het bedenken en organiseren van werkvormen die nodig zijn om gewenste resultaten te bereiken.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 4 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Extra standplaats: Den Haag, ivm verhuizing.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Fulko van der Meulen bereikbaar op het nummer: 06-53719004. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2024-06-05 11:41:26

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden