Medior Assistent-projectmanager | Pijnacker-Nootdorp

Functie omschrijving

Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp staat midden in de samenleving. Dagelijks zetten we ons in voor de belangen en het welzijn van onze inwoners. De gemeente Pijnacker-Nootdorp ligt in het groen, midden in de Randstad, tussen Zoetermeer, Rotterdam, Delft en Den Haag. De gemeente is vanuit alle richtingen goed bereikbaar. Pijnacker-Nootdorp telt ruim 52.700 inwoners. De gemeente staat bekend om haar aantrekkelijke woningbouwprojecten, zoals Ackerswoude en Keijzershof, en uitstekende woonkwaliteiten, zoals de vriendelijke sfeer, veiligheid, een rijk verenigingsleven, goede sportaccommodaties en overige voorzieningen. Alles dichtbij huis, met de grote steden binnen handbereik.

De gemeente dankt haar stevige economische positie voor een belangrijk deel aan de glastuinbouw. Daarnaast zijn er diverse bedrijventerreinen. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Kortom: een dynamische gemeente waar het plezierig wonen en werken is.

Opdracht
De gemeente is voor de afdeling Ontwikkeling op zoek naar een assistent-projectmanager. Je komt te werken in het cluster Projectmanagement van de afdeling Ontwikkeling. De afdeling Ontwikkeling bestaat daarnaast uit de taakvelden Taakeenheid Economie, Grondzaken & Planeconomie en Civiel, stedenbouw & ondersteuning. De afdeling is verantwoordelijk voor de realisatie van woningbouwprojecten, bedrijvenparken, maatschappelijke voorzieningen, infra projecten en natuur- en recreatiegebieden.

Werkzaamheden
Voor het woningbouwproject Ackerswoude (ca. 1.000 woningen) zoeken wij een assistent-projectmanager. Hij of zij gaat onder directe aansturing van de projectmanager aan de slag met het oplossen van praktische vraagstukken die zich voordoen bij de realisering van de woningbouw, die momenteel in meerdere bouwstromen tegelijkertijd plaatsvindt. Daarbij moet worden gedacht aan begeleiding en aansturing van dagelijkse werkzaamheden zoals:

  • Het bewaken van de procesgang van het project (planning en organisatie);
  • Communicatie met partijen, bewoners en andere belanghebbenden (o.a. klachtenafhandeling);
  • Deelname aan overleggen met contractpartners, bestuur en bewoners;
  • Voorbereiden van (bestuurlijke) adviezen;
  • Aansturing van het stedenbouwkundig proces.

Functie eisen

Kennis/Ervaring

  • Praktische en theoretische kennis van ruimtelijke projecten (incl. stedenbouw)
  • Beheersen  projectmatig werken
  • Inzicht in de financiële, personele en organisatorische cq. uitvoeringsgerichte aspecten van projecten
  • Vaardigheid in het opstellen van bestuurs- en managementrapportages
  • Vaardigheid in het onderhouden van relaties met relevante stakeholders in het kader van het project
  • Vaardigheid in oplossingsgericht werken

Gunningscriteria (weging)

  1. Minimaal 3 jaar ervaring in de afgelopen 5 jaar in een soortgelijke functie als assistent-projectmanager (35 punten)
  2. Minimaal 1 jaar ervaring in de afgelopen 3 binnen een gemeentelijke organisatie (25 punten)
  3. Afgeronde HBO- of WO-opleiding in het vakgebied bouwen (25 punten)

Extra informatie

Standplaats

Pijnacker-Nootdorp
Aanvraagnummer
1124
Startdatum:
2017-10-01
Verwachte einddatum
2018-06-01
Aantal uur per week:
16-20
Uurtarief
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
2017-08-28
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen

Aanvullende informatie

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente staan gepland in de tweede helft van september 2017. Afspraken worden in onderling overleg gemaakt.

Overige informatie
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Het tarief dient niet te wijzigen gedurende de looptijd van de opdracht en is inclusief reis- en verblijfkosten en inclusief het gebruik van een mobiele telefoon.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06-29985899. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het onderstaand aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2017-08-23 06:01:26

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden