Analist/ontwerper | Assen

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Assen
Aanvraagnummer:
A2022-0381
Startdatum:
01-04-2022
Verwachte einddatum:
30-09-2022 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
28-03-2022 10:00
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) op zoek naar een Analist op basis van 36 uur per week.

Wij zoeken een analist die een prestatie neerzet. Die zelfstandig en autonoom de verantwoordelijkheid neemt voor het organiseren en structureren van de werkzaamheden binnen de gegeven kaders.

De gezochte “analist/ontwerper” zal de volgende werkzaamheden moeten verrichten:

  • Het uitvoeren van IV-gerelateerde analyses in relatie tot de werkprocessen en van toepassing zijnde wet- en regelgeving of beleid;
  • Het opleveren van een procesmodel voor de inrichting van de IV;
  • Het in kaart brengen van requirements voor wijzigings-eisen of -wensen;
  • Meedenken over verwezenlijkbare oplossingen binnen het concept van de applicatie of applicatie-keten;
  • Opstellen van een FO op basis van de geanalyseerde requirements;
  • Het schrijven van user stories op basis van de geanalyseerde requirements;
  • Het maken van een gegevens/datamodel, inclusief de te ontwerpen koppelingen;
  • In releases of sprints het actueel houden van de ontwerpdocumentatie;
  • Het meedenken over testvoorbereiding Documenteren bestaand systeem.

Achtergrond opdracht:
RVO gebruikt GIS-applicaties oa voor het registreren van landbouwpercelen in het kader van het uitvoeren van het Europese Landbouwbeleid (GLB) en Mestwetgeving. Het betreft hier applicaties waarmee GEO-informatie wordt ingewonnen (Mijn Percelen en Gecombineerde Opgave (GO)), diversie generieke GIS-services en een applicatie waarin GEO-gegevens worden beoordeeld en beheerd (GGB). De ontwikkeling van deze applicaties is veelal gebasseerd op userstories, waarbij een documentatieachterstand is opgelopen. De werkzaamheden worden uitgevoerd op de RVO locatie Assen. Het betreft web-based informatiesystemen die ondersteund worden met Oracle en ESRI databases en software.

Organisatie:
Kansen voor Nederland, kansen voor jou.

Een duurzame, economisch sterke samenleving: daar werken we aan bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). Met nationale en internationale programma’s, van de energietransitie en voedselproductie tot ontwikkelingsprojecten in Afrika. Met voorlichting, advies, financiering, subsidies en hulp bij het vinden van zaken- of kennispartners. Door slim organiseren en maximaal gebruik van digitale communicatie zorgen we voor een soepele en optimale dienstverlening. Door elkaar op te zoeken en verbindingen te leggen bieden we nieuwe inzichten en mogelijkheden. Voor en achter de schermen zetten 4500 mensen zich in voor een economisch sterk, innovatief en duurzaam Nederland, op verschillende vestigingen in Nederland. Ook voor jou zijn er kansen!

Onze adviseurs weten als geen ander wat er nodig is om ondernemende Nederlanders vooruit te helpen. Beoordelaars nemen subsidie- en andere verzoeken onder de loep en helpen de aanvragers om nieuwe stappen te zetten. Inkopers benutten de inkoopkracht van de Rijksoverheid, ook om maatschappelijke doelen te bereiken. De medewerkers van de frontoffice staan iedereen te woord die vragen heeft. Functioneel beheerders ontwikkelen en onderhouden digitale loketten. Projectmanagers onderzoeken wat de mogelijkheden van big data zijn. Juristen zorgen dat we ons houden aan wet- en regelgeving. En communicatieadviseurs ontwikkelen toegankelijke websites voor voorlichting en advies.

Wie ondernemend Nederland een warm hart toedraagt, kan bij onze organisatie dus alle kanten op.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Opleiding bedrijfskunde, bedrijfskundige Informatica, ICT of andere relevante IV-opleiding op HBO+ of WO niveau;
  • Datamodellering;
  • Kennis van GIS-Systemen; 
  • HBO+ werk- en denkniveau op het gebied van de Informatievoorziening (5 jaar);
  • Werken bij de overheid of een grote publieke dienstverlener (3 jaar);
  • Werken in een Agile/scrum team Aantoonbare ervaring als functioneel ontwerper mbt : bedrijfsprocessen, informatiestromen ( 3 jaar). 

Wensen:

  • Competenties: – Zelfstandig kunnen werken; – Maakt zich materie snel eigen; – Analyseren; – Pragmatisch; – Helder communiceren en toont hier initiatief in, overtuigingskracht; – Stressbestendig; – Schakelen tussen business en IT, Netwerken;
  • Analist heeft kennis van: – AVG wet- en regelgeving en de hieruit voortvloeiende ontwerpeisen. Ervaring met het implementeren van deze regelgeving in applicaties is een pré;
  • Overige wet- en regelgeving die voor de Informatievoorziening van de overheid relevant is: BIO, WOO, Archiefwet – kennis van / ervaring met Safe Agalist – kennis van / ervaring met Java (code terugvertalen naar functionele specificaties) – kennis van / ervaring met UML;
  • Kennis en ervaring met Lean, SAFe en Agile werken en deze ook kunnen overbrengen op anderen (coachende rol);
  • Kennis en ervaring met Enterprise Architect (EA) en Jira is een pré;
  • Verder strekt tot aanbeveling: bekendheid met analyse, ontwerp en implementatie van het beoordelen, beslissen en effectueren proces van de (EU)-gerelateerde wet- en regelgeving in systemen;
  • Ervaring met reverse engineering, waarbij vanuit de software, gesprekken met bouwers, testers en gebruikers, scannen van geimplementeeerde userstories de applicatiedocumentatie op orde wordt gemaakt.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Extra standplaats: Den Haag, Assen, Zwolle, Utrecht, Roermond.

De kandidaat moet er rekening mee houden dat in verband met de coronamaatregelen hoofdzakelijk thuis wordt gewerkt. Indien de maatregelen het toelasten wordt er één tot twee dagen op de hoofdstandplaats gewerkt. En mogelijk incidenteel elders.

Extra standplaatsen zullen incidenteel bezocht worden in het kader van contact met collega’s, team of interne klanten. Max. 1xmnd. gemid.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2022-03-24 10:46:21

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden