Senior Allround Financieel Adviseur | Leidschendam

Functie omschrijving

Organisatie
Gemeente Leidschendam-Voorburg is een ambitieuze organisatie met ca. 650 medewerkers. Onze ambitie is om in 2018 de Beste Dienstverlener van Nederland te zijn. Als organisatie doen wij er alles aan om onze medewerkers hier optimaal in te faciliteren. Zo geven we vorm aan Het Nieuwe Werken: slimmer, efficiënter en effectiever werken, gebruik makend van nieuwe technologieën. Ons hypermoderne kantoor biedt alle mogelijkheden om optimaal te flexwerken (flexibel, tijd- en plaats onafhankelijk). Dit creëert nieuwe vormen van samenwerking, meer eigen verantwoordelijkheid; eigen creativiteit en oplossingsgerichtheid. Ook zoeken wij bewust de verbinding met elkaar. Dit alles doen we onder het motto: Vertrouwen, Verbinden en Verantwoordelijkheid.

De afdeling

De afdeling Bedrijfsvoering werkt vraaggericht en levert kwalitatief hoogwaardig en integraal advies en ondersteuning aan alle afdelingen binnen de gemeentelijke organisatie. Bedrijfsvoering doet dit om er voor te zorgen dat de gemeente Leidschendam-Voorburg haar beleidsdoelen haalt binnen de beschikbare middelen en de gestelde kaders. De adviseurs van Bedrijfsvoering zijn onafhankelijk en geven professioneel en integraal advies op basis van wet- en regelgeving en bestuurlijke- en organisatiedoelen. De afdeling Bedrijfsvoering bestaat uit 80 medewerkers.

De adviseurs werken vanuit Klantteams die bestaan uit adviseurs van verschillende disciplines (HR, Informatiemanagement, Juridisch en Financiën). Het doel van een Klantteam is de ambtelijke organisatie en het bestuur integraal te adviseren op het brede terrein van bedrijfsvoering. De klantteams worden aangestuurd door een Businesspartner.

De functie
Als allround financieel adviseur maak je onderdeel uit van het klantteam Sociaal. Je adviseer het management integraal op het bedrijfsvoeringsterrein. Je geeft hen gevraagd en ongevraagd advies en je voert overleg met de vakafdelingen. Je werkt binnen het klantteam nauw samen met juridische, personeelsadviseurs en informatiemanagers om  een integraal advies te kunnen geven.

  • Je werkt mee aan de lopende P&C producten zoals het opstellen van jaarrekening2016, werkbegroting 2017,  turap 2017 en begroting 2018.
  • Je maakt analyses m.b.t. de onderwijshuisvesting huidige versus toekomstige situatie.
  • Je stelt prognoses op voor de verschillende onderdelen vanuit het sociaal domein.
  • Je voert gesprekken met de afdelingen over de aansluiting tussen de gewenste stuurinformatie en de huidige informatievoorziening
  • Je adviseert de integraal manager / de directie / de programmamanagers in het kader van het opstellen van college- en raadsvoorstellen
  • Je signaleert proactief risico´s, verbeter- en/of knelpunten;

Functie eisen

Jouw profiel en functie eisen
Je bent een ervaren allround financieel adviseur die stevig in zijn schoenen staat. Je hebt een breed blikveld, kunt integraal adviseren en je bent in staat om op een zeer klantgerichte manier te opereren als adviseur, je legt op een gemakkelijke en prettige wijze contacten en je kan door middel van een constructief overleg de zaken de juiste kant op te sturen. Je bent in het bezit van een bestuurlijke antenne. Je bent iemand die op het gebied van gemeentefinanciën initiatieven (mede) ontwikkelt en deze weet om te zetten in succesvolle oplossingen. Je hebt een pragmatische instelling, bent in staat de hoofdlijn te zien en te behouden, bent een sterke analyticus en je kunt omgaan met weerstand en belangentegenstellingen. Daarnaast heb je een flexibele, creatieve en proactieve werkinstelling en vindt het prettig om te opereren in een informele en sterk klantgerichte omgeving.

  • Je beschikt over een afgeronde HBO opleiding in een bedrijfseconomische of financiële richting, aangevuld met relevante trainingen en opleidingen;
  • Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare relevante werkervaring als allround  financieel adviseur binnen een non-profit, bij voorkeur een gemeentelijke organisatie.
  • Je kennis over de BBV is gedegen en actueel.
  • Je hebt ervaring met het adviseren van management, directie en bestuur en je bent bekend met complexe gemeentelijke financiële regelingen.
  • Kennis van en ervaring binnen het sociaal domein en Onderwijshuisvesting is een pré.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad.
  2. De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeentelijke instelling in de afgelopen 5 jaar.

In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende tien kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria. De kandidaten die in deze vergelijking als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:

  • Je beschikt over een gezonde dosis overtuigingskracht en staat voor je zaak;
  • Je bent enthousiast, klantgericht en neemt initiatieven om processen te verbeteren;
  • Je bent creatief en zoekt de samenwerking in het vinden van de beste oplossingen.

Extra informatie

Standplaats

Leidschendam
Aanvraagnummer
1143
Startdatum:
2017-09-11
Verwachte einddatum
2017-12-31
Aantal uur per week:
32-36
Uurtarief
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
2017-09-04
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen

Aanvullende informatie

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg. Voorkeur voor dinsdag en donderdag aanwezig, overige dag(en) flexibel.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 8 september.

Overige informatie
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06-29985899. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het onderstaand aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2017-08-29 17:24:16

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden