Agile consultant – A0411346 | Gouda

Sorry, deze opdracht voor Agile consultant – A0411346 is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Gouda
Aanvraagnummer:
A2024-554
Startdatum:
01-05-2024
Verwachte einddatum:
30-04-2025 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
17-04-2024 12:00
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Agile consultant – A0411346

Opdrachtomschrijving

DI is de aanjager van de Agile manier van werken binnen de IT van DJI. Een aantal teams zijn al gestart met Agile werken, de ambitie is om de komende maanden de Agile transitie verder vorm te geven. Er moeten stappen worden gezet in het uibreiden en verder professionaliseren van de Agile manier van werken. Het is belangrijk dat de teams een meer uniforme werkwijze gaan hanteren en er stap voor stap meer teams Agile gaan werken. In deze beweging is het van groot belang dat er binnen de DJI organsatie genoeg draagvlak wordt gecreerd voor de Agile transitie.

Taken
– is verantwoordelijk voor het opzetten en uibreiden van de scrum master guild;
– is verantwoordelijk voor het opzetten en uitbreiden van de product owner guild;
– coacht de Agile pilot teams in het verder professionaliseren van de Agile manier van werken;
– ondersteunt nieuwe teams in het toepassen van de Agile manier van werken;

Achtergrond

De Agile transitie is gestart binnen DI met drie pilot teams. Afgelopen maanden is de werkwijze verder geüniformeerd en geprofessionaliseerd. De komende maanden staan in het teken van breder toepassen van de Agile werkwijze. Op deze manier wordt de werkwijze verder op maat gemaakt voor DI en haar ketenpartners. Deze ervaringen zullen helpen in het bepalen van de vervolgstappen in de transitie van DI naar het Agile werken.

Organisatie

De Directie Informatievoorziening (DI) bestaat uit de volgende onderdelen:

  1. CIO-OfficeDe CIO-office is verantwoordelijk voor het stellen van kaders en de sturing hierop om ervoor te zorgen dat de informatievoorziening van de DJI kwalitatief hoogwaardig en toekomstbestendig is en blijft. Daarnaast heeft het een adviesfunctie ten aanzien van opdrachtgevers en de ambtelijke en politieke top;
  2. Informatiemanagement en Architectuur (IMA)De afdeling Informatiemanagement en Architectuur vertaalt de (functionele) vraag vanuit de DJI-organisatie naar efficiënte en effectieve IV-ondersteuning, initiatiert daartoe nieuwe projecten inclusief de voorbereiding van de besluitvorming in de Iboard en stelt domeinarchitecturen op in samenspraak met stakeholders en informatiemanagers;
  3. Functioneel Beheer en Dienstenmanagement (FBD)De afdeling Functioneel Beheer is verantwoordelijk voor het beheer van de informatievoorziening van DJI met focus op de gebruikersorganisatie. De afdeling Dienstenmanagement definiëert en onderhoudt het ICT-dienstenportfolio t.b.v. DJI door o.a. actief contractmanagement en leveranciersmanagement;
  4. Project Management en Implementatie (PMI)De afdeling Project Management en Implementatie is verantwoordelijk voor de beheersing én het projectmatig realiseren van wijzigingen en nieuwe oplossingen in de informatievoorziening conform standaard methodieken.

Eisen en wensen voor de functie Agile consultant – A0411346

Harde eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal een afgeronde WO-opleiding.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met de Agile manier van werken.
  • De aangeboden kandidaat is SAFe en/of scrum master gecertificeerd.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring als consultant.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring met het leiding geven in verandertrajecten.

Wensen

  • Vaardigheid in het creëren van draagvlak, uitdragen en verdedigen van veranderdoelstellingen en consequenties.

Competenties

  • Sterke adviesvaardigheden
  • Organisatie aanvoelen, bewust zijn van de omgeving
  • Mee kunnen denken met opdrachtgevers
  • Volwaardige gesprekspartner ongeacht het niveau (van werkvloer tot hoger management)

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 4 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2024-04-12 12:02:29

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden