Afdelingshoofd Inkoop | Amsterdam & Thuis

Sorry, deze opdracht voor Afdelingshoofd Inkoop is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Amsterdam & Thuis
Aanvraagnummer:
A2023-1417
Startdatum:
06-11-2023
Verwachte einddatum:
04-11-2024 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
27-10-2023 09:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Afdelingshoofd Inkoop

Wij zijn namens onze klant op zoek naar een Afdelingshoofd Inkoop op basis van 36 uur.

Als Afdelingshoofd Inkoop a.i. ben je verantwoordelijk voor de aansturing van het team Inkoop (circa 20 fte) en ben je het boegbeeld voor de inkoopfunctie binnen de klant. De inkoopfunctie maakt een grote groei en professionaliseringsslag door als gevolg van het verbetertraject dat medio 2023 is gestart. Met het verbetertraject wordt beoogd het inkoopproces en inkoopvolwassenheid te optimaliseren om kosten te verlagen, de efficiëntie van de goederen- en dienstenstroom te verbeteren en om in control te komen op de rechtmatigheid. Voor de sturing op het verbetertraject is een programmamanager aangetrokken waar je nauw mee gaat samenwerken. Je draagt bij aan de doorontwikkeling van de teamleden waarbij je resultaatgerichte afspraken maakt, coacht en stuurt waar nodig bij op de uitvoering. Op natuurlijke wijze geef je leiding aan professionals die je stuurt en coacht op een positieve manier op kwaliteit, voortgang en samenwerking. Vanuit je kennis en ervaring ben je een sparringpartner voor je teamleden. Je voert als hiërarchisch leidinggevende de (formele) gesprekken met de medewerkers van het team. Het team is momenteel nog niet op sterkte. Aan jou de opgave om te komen tot een passend team voor de opgave. Vanuit visie, netwerk en kennis van professionele standaarden en ontwikkelingen in het vakgebied inkoop draag je bij aan de doorontwikkeling van de inkoopadviseurs, contractmanagers, de inkooporganisatie en de inkoopfunctie. Je adviseert de directeur Finance & Control over verbeteringen, draagt zorg voor de vertaling van het beleid in gewenste output en producten. Je draagt zorg voor de aanhaking bij de business, weet je waar de zorgen en behoeftes liggen maar ben je ook stevig in het uitdragen van het inkoopbeleid.

Achtergrond:
Bij onze klant zijn we op zoek naar een stevige, pro-actieve en verbindende plaatsvervangend afdelingshoofd Inkoop die stuurt op de professionalisering van de inkoopfunctie binnen de klant.

Team inkoop begeleidt het proces ten behoeve van inkooptrajecten in de gehele organisatie, waarbij contractmanagement decentraal in de organisatie is belegd. In totaal werken zo’n 20 mensen binnen de inkoopfunctie, waarvan 6 fte decentraal werkzaam binnen de operatie. Inkoop is onderdeel van de afdeling Finance & Control waar naast het team inkoop onder meer de teams van de financiële administratie, planning en control maar ook juridische zaken te vinden zijn.

Eisen en wensen voor de functie Afdelingshoofd Inkoop

Harde eisen:

  • WO Werk- en denkniveau;
  • Minimaal 5 jaar werkervaring in de inkoopomgeving;
  • Minimaal 5 jaar leidinggevende ervaring;
  • Opleiding en/of training gevolgd op het gebied van Inkoop;
  • Ervaring met verandermanagement;
  • Kennis en ervaring met Europees aanbesteden;
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
  • Competenties: verbinden; duidelijk communiceren; leiderschap; innovatief; Planmatig; Stressbestendig; Analytisch.

Wensen:

  • Ervaring met Europees aanbesteden. (20p)(0 tot 1 jaar, 1 t/m 2 jaar, 3 tot 5 jaar, 5 + jaar);
  • Ervaring met werken bij een (semi) overheidsorganisatie. (20p)(0 tot 1 jaar, 1 t/m 2 jaar, 3 tot 5 jaar, 5 + jaar);
  • In bezit van Nevi certificering. (20p)(Nevi 1, Nevi 2, Beide, Geen);
  • In bezit van een afgeronde WO opleiding. (20p);
  • Ervaring in de infrastructurele sector. (20p)(0 tot 1 jaar, 1 t/m 2 jaar, 3 tot 5 jaar, 5 + jaar).

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats op 2 november 2023 – 13:30 uur – 17:00 uur. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2023-10-18 09:20:31

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden