Afdelingshoofd Informatievoorziening | Amsterdam

Sorry, deze opdracht voor Afdelingshoofd Informatievoorziening is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Amsterdam
Aanvraagnummer:
A2023-810
Startdatum:
12-06-2023
Verwachte einddatum:
31-12-2023 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
05-06-2023 09:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Afdelingshoofd Informatievoorziening

Wij zijn namens onze klant op zoek naar een Afdelingshoofd Informatievoorziening op basis van 36 uur.

Als afdelingshoofd van de nieuwe afdeling IV ben je integraal onderdeel van de directie IV & ICT. Samen met 3 afdelingshoofden ben je primair verantwoordelijk voor de implementatie van het uitgewerkte reorganisatieplan om de directie IV & ICT te bestendigen. Hiermee wordt verder vormgegeven aan de digitale opgave voor de afdeling IV geldt dat deze nieuw is binnen onze klant. Het belangrijkste doel is de verbinding te leggen tussen enerzijds de business domeinen en anderzijds de collega’s van ICT. De afdeling is op papier gezet maar moet in de praktijk vorm krijgen door het opzetten van de afdeling, inrichten van de afdeling, maar vooral het juist positioneren van de afdeling. De afdeling IV zal de komende 2 jaar uitgroeien tot een afdeling van 50 FTE. Dit is echter niet het vertrekpunt. In de eerste fase, de aankomende 6-9 maanden ligt te focus voor het afdelingshoofd daarom op de start, ontwikkeling en positionering van de afdeling, het werven & boarden van nieuwe medewerkers en het zorgen voor verbinding met de verschillende andere (business) domeinen binnen onze klant. Als laatste is er speciale aandacht nodig voor het inrichten en in gebruik nemen van een Portfoliomanagementproces. Daarna is het de bedoeling dat deze afdeling een grote bijdrage levert aan de (nog op te stellen) I-strategie en bijhorende planvorming. Om dit alles vorm te geven is de afdeling verdeelt in 3 teams:

  1.  CIO Office – 10,5 FTE met functies als CIO-adviseur, een portfoliomanager en een aantal architecten 
  2. Dienstenmanagement & functioneel beheer – 24 FTE met functies als contractmanager(s), licentiemanager en functioneel beheerder(s)
  3. Informatiemanagement – 14,5 FTE met functies als informatiemanager, business analist en projectleider.

Je rapporteert in deze functie aan de Directeur IV & ICT. Je dagelijkse werkzaamheden bestaan uit:

  • Het richting geven aan de nieuwe afdeling IV
  • Ervoor zorgen dat de afdeling IV gestalte krijgt door het aansturen en begeleiden van de beschikbare teams 
  • In verbinding blijven met de andere MT leden
  • Het op conceptueel niveau kunnen meedenken met specialisten als contractmanagers, de CIO-adviseur en architecten
  • Stakeholdermanagement
  • Het voeren van werving- en selectiegesprekken met name in de eerste fase van de opdracht 
  • Vormgeven aan de specifieke opdracht Portfoliomanagement.

Achtergrond:
Binnen de Directie IV & ICT is er een geaccordeerd reorganisatie en implementatieplan dat tot uitvoer moet worden gebracht. Dit is primair de verantwoordelijkheid van de Directeur IV & ICT. Deze positie is vacant. Het is tevens de bedoeling dat deze nieuwe Directeur IV & ICT het afdelingshoofd van de nieuwe afdeling IV benoemt. De afdeling IV is nieuw binnen onze klant, echter cruciaal voor de digitale veranderopgave. Er is op korte termijn dan ook een sterke behoefte aan het opzetten en positioneren van deze nieuwe afdeling IV. Hiermee is er zekerheid op de uitvoer van boven genoemde plannen. Op basis hiervan is besloten de positie van afdelingshoofd IV tijdelijk met een externe medewerker in te vullen. De nieuwe directeur heeft na zijn/haar aanstelling dan de gelegenheid om met gepaste zorgvuldigheid een intern afdelingshoofd IV te werven.

Organisatie:
Onze klant is ontwikkeling en deze afdeling is nieuw. Dit brengt specifieke kansen en uitdagingen met zich mee. Het is jouw taak als afdelingshoofd om hier vorm aan te geven en waar nodig koersvast te blijven.

Eisen en wensen voor de functie Afdelingshoofd Informatievoorziening

Harde eisen:

  • WO-opleiding in bedrijfskundige richting;
  • In de afgelopen 10 jaar minimaal 5 jaar ervaring met het herstructureren en positioneren van een of meerdere afdelingen bij voorkeur op het snijvlak van business & ICT;
  • In de afgelopen 10 jaar minimaal 5 jaar ervaring met het aansturen van hoofdzakelijk hoogopgeleide professionals op het vlak van bedrijfsvoering en/of op het snijvlak van business & ICT waarvan minimaal 3 jaar op directieniveau;
  • Ervaring met strategische implementaties, portfoliomanagement & programmamanagement inclusief bijhorend stakeholdermanagement;
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
  • Competenties: 1.. Leiderschap: Veelal richtinggevend, verbindend, coachend leiderschap 2. Verbinding: medewerkers motiveren, verbinden en de samenwerking stimuleren zowel binnen als buiten de Directie IV & ICT 3. Duidelijk communiceren: goed je menig kunnen onderbouwen met heldere argumenten als ook het managen van verwachtingen richting stakeholders op alle niveaus binnen een organisatie 4. Planmatig: organisatievermogen, zorgvuldig, planmatig en resultaatgericht kunnen werken. 5. Stressbestendig. je bent in staat om onder tijdsdruk en organisatiedruk te werken 6. Bestuurlijk sensitief. 7. Analytisch; Breed analyseren en in staat om hoofd- en bijzaken te scheiden.

Wensen:

  • Ervaring met werken bij een Waterschap (30%);
  • Ervaring met werken voor/met een bestuur (30%);
  • Ervaring met implementeren van een reorganisatieplan (40%).

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2023-05-23 11:20:09

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden