Adviseur Informatievoorziening | Omgeving Amsterdam

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Omgeving Amsterdam
Aanvraagnummer:
A2022-0264
Startdatum:
14-03-2022
Verwachte einddatum:
30-09-2022 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
04-03-2022 13:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233

Functieomschrijving

Wij zijn voor een Gemeente op zoek naar een Adviseur Informatievoorziening op basis van 36 uur per week. 

De organisatie van gemeente werkt voor twee gemeenten en bestaat uit meer dan 1200 medewerkers. De afdeling A&I bestaat uit de teams Advies & Projecten, Infrastructuur & Servicedesk, Applicaties, Informatievoorziening en Basisregistraties. A&I is verantwoordelijk voor ICT beheer en onderhoud, de geo- en basisregistraties, de documentaire informatievoorziening en het A&I projectmanagement & advies.

Het team Informatievoorziening houdt zich bezig met postregistratie, archivering, digitalisering, zaakgericht werken, gebruikersondersteuning zaaksysteem en advisering over onderwerpen die de documentaire informatievoorziening raken. Het team Informatievoorziening is een leuk en enthousiast team, dat midden in de organisatie staat en waarin samenwerking en vakmanschap belangrijke kwaliteiten zijn.

Je voert werkzaamheden uit als adviseur op het gebied van documentaire informatievoorziening, informatiebeheer en archivering. Daarbij ben je bezig met o.a. het opstellen van beleid, informatiebeheerplan, archiefverordening, besluit informatiebeheer en het up to date houden van het handboek vervanging. Je adviseert daarnaast bij de inrichting, koppeling en aanschaf van informatie- en archiefsystemen en bij de integratie van kantoorapplicaties. Tot slot voer je KIDO en RODIN-toetsen uit. Je bent de steun en toeverlaat van het team als het gaat om vakinhoudelijke kennis en ondersteunt je collega’s o.a. bij gebruikerstrainingen, inventarisatie van het DSP in de i-Navigator en het stroomlijnen van de werkprocessen IV. Zowel intern als extern ben je het gezicht van IV en neem je deel aan projecten en overlegplatforms.

Je bent een stevige adviseur, met een goed oog voor verhoudingen en verantwoordelijkheden. Je kunt bij vraagstukken goed boven de materie uitstijgen en pragmatisch bijdragen aan structurele verbeteringen. Je bent in staat goed doordachte, bondige adviezen te schrijven die kunnen rekenen op een breed draagvlak onder vakgenoten, IV-collega’s en de business. Je bewijst je meerwaarde door zorg te dragen dat jouw adviezen ook werkelijk tot resultaten leiden.

De opdracht loopt tot 1 oktober 2022 en er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.

Kandidaatomschrijving:

  • Je hebt een afgeronde HBO of WO opleiding op het vlak van (documentair) informatiemanagement, recordmanagement (LRM) en/of archivistiek.
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring als Adviseur DIV binnen een overheidsorganisatie; bij voorkeur bij een 100.000+ gemeente in de afgelopen 5 jaar. 
  • Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring met NEN/ISO 2082, 16175, 23081 (TMLO) en weet de vertaalslag te maken om dit in de praktijk te brengen, zoals koppelen en toetsen van informatie-/archiefsystemen conform de eisen.
  • Je hebt ervaring met digitaliseringsprojecten.
  • Je hebt theoretische en praktische kennis van Document-/ Records Management Systemen en zaakgericht werken.
  • Je hebt kennis van archiefwet- en regelgeving. Je volgt de ontwikkelingen op je vakgebied.

Competenties:

  • Klantgericht;
  • Resultaatgericht;
  • Betrouwbaar;
  • Flexibel;
  • Oplossingsgericht;
  • Klantvriendelijk;
  • Doelgericht;
  • Organisatiesensitief.

Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Op CV aantoonbaar minimaal afgeronde HBO/WO opleiding;
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring als Adviseur DIV binnen een overheidsorganisatie in de afgelopen 5 jaar. Referentie vereist;
  • Je beschikt over eigen devices (BYOD). Bij de Gemeente is Bring Your Own Device (BYOD) van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt, zelf een smartphone, inclusief abonnement en een laptop moet meenemen voor zakelijk gebruik.

Wensen:

  • Op CV aantoonbaar een afgeronde HBO/WO opleiding informatiemanagement, recordmanagement (LRM) en/of archivistiek;
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring als Adviseur DIV binnen een gemeente in de afgelopen 5 jaar;
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring als Adviseur DIV binnen een 100.000+ gemeente in de afgelopen 5 jaar;
  • Op cv aantoonbaar ervaring met Rodin- en kido-toetsen;
  • Je hebt minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met NEN/ISO 2082, 16175, 23081 (TMLO/MDTO) en weet de vertaalslag te maken om dit in de praktijk te brengen, zoals koppelen en toetsen van informatie-/archiefsystemen conform de eisen in de afgelopen 3 jaar. Hoe en waar heb je dit toegepast?
  • Interview: Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. – Verificatie van inhoud aangeboden profiel; – Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden; – Competenties voor deze uitvraag; – In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden; – Klik en samenstelling binnen het team.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats op woensdagmiddag 9 maart 2022. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2022-02-27 11:46:26

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden