Adviseur Informatievoorziening | Den Haag

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2022-0338
Startdatum:
04-04-2022
Verwachte einddatum:
30-12-2022
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
18-03-2022 10:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233

Functieomschrijving

Wij zijn voor het Ministerie van Justitie en Veiligheid op zoek naar een Adviseur Informatievoorziening op basis van 36 uur per week. 

De kandidaat zal de volgende werkzaamheden gaan uitvoeren:
De Senior Adviseur Informatievoorziening wordt ingezet op de begeleiding en advisering van werkgroepen ‘Samen Digitaal’ om te komen tot concrete verbeterplannen voor de Informatiehuishouding. De adviseur kan daarbij worden ingezet als projectleider van een verbetertraject bij een specifieke directie of DG. Daarnaast wordt meegewerkt in de diensten die het team AIV levert: analyse van netwerkschijven en andere informatiebronnen, adviseren over archivering, verzorgen van instructies en workshops over digitaal, zaakgericht werken, archiefvorming, e.d. Waar nodig wordt de aanpak steeds doorontwikkeld. Er zijn procedures voor het uitvoeren van een zogenaamde i-Scan, voor een i-Wasstraat en voor de migratie van informatie van netwerkschijven naar het DMS. De adviseur draagt bij aan de ontwikkeling, vastlegging en hergebruik van ‘best practices’.

De volgende taken en verantwoordelijkheden worden onderkend:

  • Het voeren van adviesgesprekken met collega’s in het departement;
  • Het organiseren en uitvoeren van workshops;
  • Het voeren van overleg met collega adviseurs over aanpak en ontwikkeling van procedures;
  • Het (met andere adviseurs) zorgen voor een actueel overzicht van de stand van zaken en voortgang op lopende trajecten;
  • Het organiseren en uitvoeren van de benodigde interventies: workshops, trainingen, ‘i-Scans’, migratietrajecten, e.d.

Plus, in de rol van projectleider:

  • Het voeren van overleg met de opdrachtgever (voorzitter stuurgroep bij een directie of DG);
  • Het voorbereiden van stuurgroep- en projectgroep-bijeenkomsten;
  • Het voorzitten van de projectgroep bijeenkomsten.

De kandidaat is verantwoordelijk voor een effectieve en efficiënte uitvoering van de eigen taken. In de rol van projectleider is de kandidaat verantwoordelijk voor een goede afstemming met de opdrachtgever over te behalen doelen en te volgen tijdslijnen.

Achtergrond opdracht:
Eind 2016 is een programma ‘Samen Digitaal – Informatie op orde’ gestart om met alle directies binnen het Bestuursdepartement (van Ministerie van Justitie en Veiligheid) aan de slag te gaan met het verbeteren van de informatiehuishouding. Dit levert een flinke hoeveelheid extra klantvragen op naar begeleiding, advisering, instructie, analyse van huidige informatieverzamelingen, analyse van werkprocessen, etc. Per Directoraat-Generaal (DG) zijn verbetertrajecten georganiseerd, met een stuurgroep, projectgroep en werkgroepen. De projectleiding op deze trajecten wordt vanuit het programma verzorgd, in nauwe samenwerking met de betreffende DG-collega’s.

Doel is om alle werkprocessen in een beheerde situatie te krijgen. Daarbij zijn werkafspraken gemaakt, wordt informatie veilig, vindbaar en duurzaam toegankelijk opgeslagen en wordt gemonitord en aangestuurd op het naleven van de werkafspraken. Over resultaten en voortgang wordt door de programmamanager gerapporteerd aan de Bestuursraad.

Organisatie:
Het Ministerie van Justitie en Veiligheid bestaat uit een bestuursdepartement naast een aantal uitvoeringsorganisaties zoals (bijvoorbeeld) de Immigratie en Naturalisatie Dienst, Dienst Justitiële Inrichtingen, het Openbaar Ministerie. Binnen het bestuursdepartement zijn de beleidsdirecties georganiseerd en de ondersteunende taken, zoals P&O, Informatisering en het Dienstencentrum. Het Dienstencentrum richt zich op facilitaire diensten, inkoop, ICT en de informatiehuishouding. Het team Advies Informatievoorziening (AIV) is onderdeel van de afdeling Klantondersteuning binnen het Dienstencentrum van het Ministerie van Justitie en Veiligheid. Het team AIV verzorgt de ondersteuning van het digitaal, zaakgericht werken in het DMS DigiJust (FileNet) en digitaal vergaderen met de vergadertoepassing iBabs. Gebruikers kunnen er terecht met concrete vragen, voor instructies maar ook voor advies om de informatiehuishouding beter op orde te krijgen. Daarnaast is het team verantwoordelijk voor het duurzaam toegankelijk houden van archiefwaardige informatie (recordmanagement), zowel in papieren als digitale vorm. Informatieverzoeken worden afgehandeld en er wordt zo nodig archiefonderzoek gedaan.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Kandidaat heeft aantoonbaar een afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau;
  • Kandidaat heeft een afgeronde vakopleiding op het gebied van informatiemanagement/recordmanagement en informatiebeheer;
  • Kandidaat heeft minimaal vijf jaar aantoonbare werkervaring bij de introductie van digitaal werken en/of informatiemanagement/informatiebeheer/ recordmanagement;
  • Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring bij de overheid.

Wensen:

  • Kandidaat heeft ervaring met het beoordelen en waarderen van informatieverzamelingen;
  • Kandidaat heeft ervaring met het geven van workshops en het houden van presentaties m.b.t. de informatiehuishouding, het veilig stellen en archiveren van informatie;
  • Kandidaat heeft ervaring met projectleiding van projecten gericht op de informatiehuishouding;
  • Kandidaat heeft ervaring met de uitvoerig van verbeterprojecten gericht op de informatiehuishouding;
  • Kandidaat heeft recente relevante werkervaring opgedaan binnen de Rijksoverheid;
  • Kandidaat heeft recente ervaring met het inwerken op een nieuwe opdracht vanuit huis;
  • Interview: Kandidaat heeft een gemotiveerde belangstelling voor deze opdracht bij deze organisatie; – Kandidaat is in staat om zelfstandig te werken en is proactief ingesteld; – Kandidaat is in staat de eigen werkervaring te vertalen naar de specifieke klantsituatie; – Kandidaat beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden, in woord en geschrift.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2022-03-15 07:33:54

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden