Adviseur Informatiehuishouding | Utrecht

Sorry, deze opdracht voor Adviseur Informatiehuishouding is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Utrecht
Aanvraagnummer:
A2023-216
Startdatum:
03-04-2023
Verwachte einddatum:
31-12-2023 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Indicatie uurtarief:


€ 80,00


Sluitingsdatum aanvraag:
24-02-2023 10:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Adviseur Informatiehuishouding

Wij zijn namens de Belastingdienst op zoek naar een Adviseur Informatiehuishouding op basis van 36 uur.

Als adviseur bedrijfsvoering bouw je mee aan een stevig fundament voor de informatiehuishouding bij de corporate dienst DF&A. Dit doe je door bij te dragen aan:

  • De borging van informatiehuishouding in werkprocessen. Dit is belangrijke input voor het op te stellen informatiebeheerplan;
  • Het opstellen van een informatiebeheerplan voor DF&A;
  • Het opstellen van een ordeningsstructuur, inclusief een classificatie. Oftewel het groeperen van informatie in een bepaalde logische volgorde;
  • Het implementeren van informatiebeheer by design, op basis van het informatiebeheerplan;
  • Het bewaken en organiseren van informatiehuishouding binnen team Kwaliteit;
  • Je bent inhoudelijk expert en weet je te positioneren in je vakgebied. Je bent een teamplayer die beschikt over hands-on mentaliteit.

Achtergrond:
Het organisatieonderdeel Datafundamenten & Analytics (DF&A) ontwikkelt en levert nieuwe producten en diensten die voortvloeien uit de analyse met behulp van big data technieken van de datasets waarover de Belastingdienst beschikt. Met die nieuwe producten en diensten is de Belastingdienst in staat om processen efficiënter in te richten met het doel om, toezicht uit te oefenen en fraude effectiever te bestrijden. DF&A wil meer grip krijgen op haar informatiehuishouding, dat voldoet aan de kaders van wet- en regelgeving en intern gestelde kaders. Eind vorig jaar is een Verbeterplan opgesteld. De verbetersacties die hieruit voortvloeien (roadmap) worden in de komende jaren opgepakt. Om overzicht en inzicht in haar informatie te krijgen, alsmede te zorgen voor context en authenticiteit van de informatie, zoeken wij twee adviseurs informatiehuishouding. De opdracht wordt uitgevoerd vanuit afdeling Kwaliteit binnen DF&A, waar onder andere ook privacy, security, ethiek en architectuur zijn belegd.

Organisatie:
De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt.


Eisen en wensen voor de functie Adviseur Informatiehuishouding

Harde eisen:

  • Aantoonbare kennis op het gebied van informatiebeheer;
  • Kennis van (rijksbrede) ontwikkelingen op het gebied van informatiehuishouding;
  • HBO werk-en denkniveau op het gebied van informatiekunde (3 jaar);
  • Kandidaten voldoen aan de Insiderregeling Financiën 2017;
  • Thuiswerken is mogelijk.

Wensen:

  • Overtuigingskracht: kan mensen effectief beïnvloeden zonder formele gezagsverhouding;
  • Effectief in de samenwerking met hoogopgeleide professionals;
  • Assertief en zelfstartend: blijft de kar aanjagen;
  • Nauwkeurig en punctueel;
  • Streng op het proces, zacht op de mens;
  • Ervaring met het opstellen van procesbeschrijvingen is een pré.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2023-02-15 11:28:40

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden