Adviseur informatiebeheer | Den Haag, Hybride

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag, Hybride
Aanvraagnummer:
A2022-0607
Startdatum:
20-06-2022
Verwachte einddatum:
31-12-2022
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
25-05-2022 07:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233

Functieomschrijving

Wij zijn voor het Ministerie van Justitie en Veiligheid op zoek naar een Adviseur informatiebeheer op basis van 36 uur per week. 

Achtergrond opdracht:
Voor programma Open op Orde (OoO) heeft JenV haar actieplan ingediend. Om invulling te geven aan de uitvoering ervan is er (tijdelijk) behoefte aan uitbreiding van capaciteit en expertise.

Werkzaamheden:

  • De kandidaat draagt zorg voor de implementatie van de informatie huishouding strategie van JenV en een vertaling hiervan naar de DIV archiefbeheerders. Kandidaat slaat hiermee een brug tussen de business- en IV-doelstellingen;
  • Informatie- en recordmanagement: kandidaat heeft een duidelijke visie, weet deze neer te zetten en de waarde van beschikbare data vast te stellen en een structuur en governance op te zetten die ervoor zorgt dat processen zijn ingericht, verantwoordelijkheden zijn belegd en de systemen maximaal toegevoegde waarde leveren aan de processen;
  • Verbinding en ontwikkeling: kandidaat onderhoudt contacten, zowel binnen als buiten de organisatie, en begeleidt veranderprocessen in de documentaire informatievoorziening;
  • Wetgeving; kandidaat heeft kennis van actuele relevante wetgeving;
  • Advisering: kandidaat adviseert stakeholders over de ontwikkelingen op het gebied van informatie- en recordmanagement, de inrichting van het digitale informatiebeheer en digitalisering van werkprocessen.

De kandidaat is vaardig in:

  • Analyseren;
  • Resultaatgerichtheid;
  • Klantgerichtheid;
  • Flexibiliteit;
  • Samenwerken;
  • Plannen en organiseren;
  • Overtuigingskracht;
  • Organisatie-sensitiviteit.

Organisatie:
Rijksbreed loopt programma Open op Orde. Binnen JenV is dit programma belegd binnen de Directie Informatievoorziening & Inkoop. Voor de uitvoering van het actieplan Open op Orde is in 2021 een programmateam gevormd, met externe consultants. Voor het programma is kwantitatieve en kwalitatieve uitbreiding nodig.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Kandidaat heeft een hbo-/academisch niveau en een hbo- of wo-diploma in een relevante richting, zoals informatiemanagement en/of archivistiek;
  • Kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar werkervaring als informatiespecialist binnen een organisatie met een complex IV, IHH- en IT-landschap;
  • Kandidaat heeft ervaring in digitalisering van archieven en de daarbij gebruikelijke processen en technieken en heeft als adviseur soortgelijke processen begeleid;
  • Kandidaat heeft kennis van referentiearchitecturen.

Wensen:

  • Kandidaat heeft relevante ervaring opgedaan binnen een overheidsorganisatie;
  • Kandidaat heeft kennis van archiefwet- en regelgeving, relevante normen en kaders, de sterk verbredende juridische context van record- en informatiemanagement en ontwikkelingen op het gebied van informatiemanagement, informatiebeheer, beveiliging en kwaliteitsmanagement;
  • Kandidaat heeft kennis van en ervaring met brede informatiesystemen, zoals het e-depot, een cms, dms, zaaksysteem of procesapplicaties en ervaring met ontwikkelingen op het gebied van strategisch informatiemanagement, datamanagement, business-intelligence, ICT-(out)sourcing, architectuur en security;
  • Interviewcriterium: Kandidaat is een netwerker pur sang, heeft een goed inlevingsvermogen, beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en weet te overtuigen; – Kandidaat is zelfsturend en resultaatgericht en heeft ervaring met complexe verandertrajecten; – Kandidaat beschikt aanwijsbaar het vermogen om van planvorming tot implementatie te komen. Blijft niet hangen in abstracties.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2022-05-18 08:45:33

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden