Adviseur Digitaal Informatiebeheer | Diemen

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Diemen
Aanvraagnummer:
A2022-0144
Startdatum:
21-02-2022
Verwachte einddatum:
31-12-2022 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
32
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
03-02-2022 12:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233

Functieomschrijving

Wij zijn voor Zorginstituut Nederland op zoek naar een Adviseur Digitaal Informatiebeheer op basis van 36 uur per week. 

Samen met collega’s zorg je ervoor dat de informatie binnen Het Zorginstituut betrouwbaar en duurzaam toegankelijk wordt, is en blijft. Als Adviseur Digitaal Informatiebeheer draag je zorg voor het organiseren, transformeren en moderniseren van de digitalisering van het informatiebeheer van het Zorginstituut, ism met je collega’s en de interne klant. Je bent ook betrokken bij de uitvoering van de (interdepartementale) verbeterplannen, projecten en programma’s. Denk aan het Rijksprogramma voor Duurzaam Digitale Informatiehuishouding, het programma Informatie op Orde, de Wet Open Overheid. Op de planning voor 2022 staan o.a. de volgende activiteiten om uit te voeren:

  • Het opstellen van richtlijnen voor het informatiebeheer;
  • Opzetten Dashboard Informatiehuishouding;
  • Kwaliteitssysteem ontwikkelen;
  • Het opstellen van een Classificatie van informatieobjecten naar risico’s – Input leveren aan plan van aanpak e-mail veiligstellen Metagegevensschema mappen op DMS (eDOCS);
  • De afdelingen meenemen in de organisatorische kanteling van het beheren van informatie achteraf naar het beheren van informatie vanaf het moment dat het wordt gecreëerd;
  • Het formuleren van verbetervoorstellen voor het informatiebeheer en deze implementeren in de werkprocessen op de afdelingen;
  • Reviewen procesbeschrijvingen afdelingen: check op het opnemen van de informatieobjecten in de procesbeschrijvingen;
  • Advies over een optimaal archiefbeheer in het RM systeem;
  • Het verder uitbouwen van een (interdepartementaal) netwerk op het vakgebied Informatiebeheer.

Beschrijving Zorginstituut Nederland:
Zorginstituut Nederland is een advies- en uitvoeringsorganisatie op het gebied van de Zorgverzekeringswet en de Wet langdurige Zorg. Zorginstituut Nederland heeft een belangrijk aandeel in het verbeteren van de kwaliteit, toegankelijkheid en betaalbaarheid van de Nederlandse gezondheidszorg. Dit aandeel levert Zorginstituut Nederland onder meer door te adviseren over de samenstelling van het basispakket, de verbetering van de kwaliteit van zorg te stimuleren, het middels publiekelijk toegankelijke websites beschikbaar stellen van informatie over de kwaliteit van zorg in Nederland, het uitvoeren van de risicoverevening en het beheren van de verschillende fondsen.

Team Servicecentrum:
Eén van de doelen van het Servicecentrum is te zorgen voor goed informatiebeheer. Goed informatiebeheer ondersteunt de uitvoering van de werkprocessen van het Zorginstituut. Daarnaast is goed informatiebeheer nodig om inzage te geven in het handelen van het Zorginstituut en om verantwoording af te leggen over dat handelen. Goed informatiebeheer maakt de dienstverlening, het hergebruik van informatie, samenwerken en het bewaren van cultureel historisch erfgoed van het Zorginstituut mogelijk. Vanuit dit perspectief wordt de organisatie geadviseerd over de (digitale) inrichting van de Informatiehuishouding (het opslaan, beheren en de verstrekking van informatie). Informatie die we als Zorginstituut Nederland creëren moet duurzaam toegankelijk zijn voor zolang als dat nodig is.

Voorliggende traject:
Het Zorginstituut wenst het informatiebeheer verder te moderniseren/ professionaliseren. Randvoorwaardelijk hierbij is het beleidsspeerpunt van het Zorginstituut: digitaal werken , waarbij het vastleggen en beheren van informatie meer en meer een integrale verantwoordelijkheid van de werkwijze van alle medewerkers wordt. Een goed functionerende overheid begint bij volledige, betrouwbare en transparante overheidsinformatie. Met het programma DDI werken we bij het Zorginstituut aan het verbeteren aan onze informatiehuishouding.

De focus lag in 2021 op het voldoen aan wet- & regelgeving, en was gericht op het opstellen van beleid om te komen tot Duurzaam Digitaal Informatiebeheer. Het opstellen van het beleid is belegd bij Bedrijfsdiensten / Servicecentrum Parallel aan het opstellen van het beleid, heeft de Business het beschrijven van de werkprocessen opgepakt.

Naast bovenstaande is er in 2021 binnen de Rijksoverheid (door het rapport Ongekend Onrecht, het advies over ministeriële verantwoordelijkheid en de monitoring van de Inspectie Overheidsinformatie en Erfgoed) een ontwikkeling op gang gekomen om een grootscheepse verandering van de informatiehuishouding Rijk in gang te zetten. Dit heeft concreet geleid tot het actieplan ‘Open op orde’, dat gaat over de verbetering van de informatiehuishouding van de Rijksoverheid. Dit plan heeft als kern vier actielijnen: het investeren in informatie professionals, het beheersen van de volume en de aard van informatie, het toegankelijk indelen van informatiesystemen en het sturen op overzicht en naleving.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Minimaal afgeronde HBO opleiding en academisch werk- en denkniveau;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de rol van adviseur op het terrein van digitaliseren informatiebeheer of document management binnen een organisatie met 400+ medewerkers of binnen de Overheid;
  • Minimaal 3 opdrachten uitgevoerd op het gebied van de business begeleiden in het proces van vraag tot realisatie en implementatie op het gebied van informatiehuishouding/informatiebeheer;
  • Alleen kandidaten die in loondienst zijn komen in aanmerking voor deze opdracht. Ben jij ZZP’er informeer dan naar onze mogelijkheden.

Wensen:

  • Competenties: – Analytische en sociale vaardigheden om de brug te vormen tussen de verschillende stakeholders; – Communicatief sterk mondeling en schriftelijk; – met overtuigingskracht en verbinding; – Kwaliteitsgerichtheid;
  • Je hebt kennis van relevante wet- en regelgeving (o.a. archiefwetgeving en wet open overheid) en in een organisatie geldende procedures rond informatie- en archiefbeheer en de vaardigheid in het toepassen daarvan;
  • Je hebt kennis van de ordenings- en ontsluitingsmethoden en –technieken, zoals: classificatieschema’s. Dit blijkt uit je cv/motivatiebrief. Geen aan hoeveel opdracht;
  • Je hebt kennis van het automatiseren van documentmanagementprocessen, bijvoorbeeld van het Document Management Systeem (DMS), Record Management Applicaties (RMA) zoektechnologie en workflow;
  • Geef aan hoeveel opdrachten de aangeboden kandidaat heeft uitgevoerd met de business begeleiden in het proces van vraag tot realisatie en implementatie op het gebied van informatiehuishouding/informatiebeheer;
  • Geef aan of de aangeboden kandidaat ervaring heeft met het toepassen van geldende wet en regelgeving op het gebied van informatiebeheer (RDDI) de afgelopen 2 jaar bij een overheidsorgaan;
  • Geef aan hoeveel jaren de aangeboden kandidaat aantoonbare ervaring heeft in een rol van adviseur op het terrein van digitaliseren informatiebeheer of document management binnen een organisatie met 400+ medewerkers of binnen de Overheid. Geef aan hoeveel jaar.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats op 11 of 15 februari 2022. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2022-01-31 09:48:36

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden