Adviseur | Den Haag
Sorry, deze opdracht voor Adviseur is niet meer beschikbaar.
Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.
En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.
- Werkniveau:
- Junior
- Standplaats:
-
Den Haag
- Aanvraagnummer:
- A2023-939
- Startdatum:
- 19-07-2023
- Verwachte einddatum:
- 19-07-2024 met optie tot verlenging
- Aantal uur per week:
- 36
- Indicatie uurtarief:
n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 23-06-2023 12:00
- Contactpersoon Quest4:
- Remco Blommesteijn
- Telefoonnummer:
- 06-11355233
- Opdrachtgever:
- Quest4
Functieomschrijving Adviseur
Wij zijn namens het ministerie van Justitie & Veiligheid op zoek naar een Junior Adviseur op basis van 36 uur.
Taken en resultaatgebieden:
- De junior adviseur coördineert en bewaakt de activiteiten en deadline die voor de P&C-cyclus van belang zijn;
- De deadlines van de rapportages van de taakorganisaties over de grote ICT projecten bewaken;
- Maken van diverse rapportages over de grote ICT projecten tbv intern gebruik, voor rapportage aan CIO Rijk en rapportage aan Ac-ICT (Adviescollege ICT toetsing);
- Maken van diverse andere rapportages op basis van informatie afkomstig uit de P&C-cyclus;
- Maken van procesbeschrijvingen van interne en externe processen die voor i-control van belang zijn;
- De junior adviseur werkt onder de afdelingsmanager ICS;
- Verantwoording wordt afgelegd aan de afdelingsmanager ICS
De kandidaat dient beschikbaar te zijn voor minimaal 32 en maximaal 36 uur in de week.
Achtergrond:
In het algemeen ondersteunen van de senior adviseurs bij de werkzaamheden die tijdens de P&C-cyclus (Planning en Control Cyclus) worden uitgevoerd op het gebied van IV. Coördineren en bewaken van de activiteiten en deadlines voor de P&C-cyclus. Uitvoeren van de werkzaamheden om ervoor te zorgen dat tijdig wordt gerapporteerd over de grote ICT-projecten binnen JenV. Maken van rapportages over de (grote) ICT-projecten voor intern en extern gebruik. Maken van procesbeschrijvingen van interne en externe processen.
Organisatie:
Justitie en Veiligheid verdedigt en beschermt de rechtsorde. Het Bestuursdepartement maakt beleid, wetten en regels over de meest uiteenlopende vraagstukken. Bijvoorbeeld over veiligheid op straat, internetfraude, jeugdcriminaliteit, nationale veiligheid en rampenbestrijding. We houden ons bezig met de nationale politie, crisisbeheersing en terrorismebestrijding. De minister en staatssecretaris worden ondersteund bij hun parlementaire werk. Internationale ontwikkelingen worden gevolgd en beïnvloed. Onze meer dan tweeduizend medewerkers hebben uiteenlopende opleidingsachtergronden, zijn deskundig en maatschappelijk betrokken. In alle gevallen houden we ons bezig met zaken die direct van invloed zijn op het dagelijks leven. Dat maakt werken voor het Bestuursdepartement van Justitie en Veiligheid zo bijzonder. Want recht raakt mensen.
Eisen en wensen voor de functie Adviseur
Harde eisen:
- De kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde HBO-Bachelor opleiding;
- De kandidaat is beschikbaar voor minimaal 32 uur en maximaal 36 uur in de week;
- De kandidaat heeft ervaring met office en met name in Excel en Powerpoint. Dit dient duidelijk naar voren te komen in het CV;
- De kandidaat beschikt over IV-kennis. Dit kan zijn door middel van een opleiding of 2 jaar werkervaring;
- De kandiddaat heeft een zeer goede beheersing van de Nederlandse taal. Zowel in woord als geschrift;
- De kandidaat is PRINCE2 foundations gecertificeerd of is bezig deze te halen;
- De kandidaat levert een motivatiebrief aan waarin hij/zij toelicht waarom hij/zij geschikt is voor deze functie en wat hij/zij voor ons zou kunnen en willen betekenen (maximaal 200 woorden – niet in de 3e persoon geschreven).
Wensen:
- De kandidaat kan nauwkeurig, gestructureerd en planmatig werken (Uitstekend = 100 punten, Goed = 80 punten, Voldoende = 60 punten, Matig = 40 punten, Onvoldoende = 0 punten)(15%);
- De kandidaat heeft affiniteit met de IV ontwikkelingen binnen de Rijksoverheid (Uitstekend = 100 punten, Goed = 80 punten, Voldoende = 60 punten, Matig = 40 punten, Onvoldoende = 0 punten)(15%);
- De kandidaat heeft kennis van portfolio management proces (Uitstekend = 100 punten, Goed = 80 punten, Voldoende = 60 punten, Matig = 40 punten, Onvoldoende = 0 punten)(15%);
- De kandidaat kent het Handboek Portfolio Management Rijk (Uitstekend = 100 punten, Goed = 80 punten, Voldoende = 60 punten, Matig = 40 punten, Onvoldoende = 0 punten)(15%);
- De kandidaat heeft ervaring met het maken van excel rapportages (Uitstekend = 100 punten, Goed = 80 punten, Voldoende = 60 punten, Matig = 40 punten, Onvoldoende = 0 punten)(10%);
- De kandidaat heeft ervaring met het maken van powerpoint rapportages (Uitstekend = 100 punten, Goed = 80 punten, Voldoende = 60 punten, Matig = 40 punten, Onvoldoende = 0 punten)(10%);
- De kandidaat is in staat om ideeën en oplossingen over te brengen bij de senior adviseurs (Uitstekend = 100 punten, Goed = 80 punten, Voldoende = 60 punten, Matig = 40 punten, Onvoldoende = 0 punten)(10%).
Aanvullende informatie
Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.
De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2023-06-19 11:49:48