3e lijns desktop beheerder | Amsterdam
Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar
Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.
En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.
- Werkniveau:
- Senior
- Standplaats:
-
Amsterdam
- Aanvraagnummer:
- A2022-1245
- Startdatum:
- 21-11-2022
- Verwachte einddatum:
- 01-07-2023 met optie tot verlenging
- Aantal uur per week:
- 35
- Uurtarief:
- n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 09-12-2022 10:00
- Contactpersoon Quest4:
- Martin Notmeijer
- Telefoonnummer:
- +31 6 29040901
- Opdrachtgever:
- Quest4
Functieomschrijving 3e lijns desktop beheerder
Wij zijn namens onze klant opzoek naar een 3e lijns desktop beheerder op basis van 36 uur.
Het team Customer Desktop beheert en ontwikkelt de digitale werkplek van Waternet. Jij zorgt ervoor dat ruim 2000 medewerkers dagelijks hun werk kunnen doen. Naast een VDI werkplek gebaseerd op VMware horizon wordt er ook gebruik gemaakt van laptops en fysieke desktops op basis van Windows 10. Om deze omgevingen te kunnen beheren zijn we op zoek naar een Desktop Beheerder die ons helpt met het uitvoeren van de dagelijks beheer.
Dit ga je doen
- Je bent verantwoordelijk voor de meldingen die binnenkomen via Topdesk voor customer desktop;
- Je lost meldingen op en voert wijzigingen uit en indien van toepassing dispatch je meldingen naar de juiste gebruikers;
- Je zorgt ervoor dat de digitale werkplek goed beschikbaar is;
- Je voert in overleg met collega’s wijzigingen door;
- Je voert, waar nodig, updates, bugfixes en nieuwe releases door • Je documenteert wat je oplevert en onderhoud ook de documentatie;
- Je loopt mee in de wachtdienst;
- Je helpt de collega’s waar mogelijk met hun werkzaamheden.
Achtergrond:
Binnen het team Customer Desktop zijn we op zoek naar een Senior 3e lijns support engineer Ivanti – Windows 10.
Organisatie:
De digitaliseringsorganisatie van Waternet is onderverdeeld in Applicatie Diensten en IT Solutions. Er zijn 4 Applicatie teams waarin IT en Business samen werken: Medewerker, Klant, Data en Assets. De IT-organisatie van Waternet is onderverdeeld in 3 Solutions: Cloud, Digital Workplace en Internet of Things. De Solution Digital Workplace (DWP) bestaat uit ongeveer 40 collega’s samen met de Business Analist, Product Owner, Scrummaster en Solution manager.
Binnen de gehele digitalisering wordt Agile gewerkt. Dit is zowel Scrum als Kanban. Solution Digital Workplace is verantwoordelijk voor het leveren van de digitale werkplek aan de medewerkers van Waternet met als doelstelling: “Iedereen kan altijd en overal werken”. De Solution Digital Workplace bestaat uit 3 teams: Customer Service, Support en Desktop.
Het team Customer Service is er om vragen van collega’s te kunnen behandelen in de tweede lijn. Het team Customer Support is o.a. verantwoordelijk voor alle decentrale hardware binnen Waternet. Daarnaast leveren zij ook de dienstverlening rondom mobiele telefonie. Het team Customer Desktop is verantwoordelijk voor het leveren van de werkplek, het mobile device management, het packagen van applicaties en de 3e lijns servicedeskvragen. Naast een VDI werkplek gebaseerd op VMware Horizon wordt er ook gebruik gemaakt van laptops en fysieke desktops op basis van Windows 10. De laptops worden beheerd door Microsoft Intune, AVD, AD, Ivanti Automation en Workspace Control (Voorheen RES)
Eisen en wensen voor de functie 3e lijns desktop beheerder
Harde eisen:
- Je hebt minimaal een MBO4 diploma en HBO werk- en denkniveau;
- Minimaal 5 jaar ervaring in het bieden van 3e lijns ondersteuning waaronder het oppakken van alle meldingen en het verhelpen hiervan in een IT omgeving van minimaal 2000 eindgebruikers;
- Minimaal 3 jaar ervaring met Ivanti (voorheen RES) Automation en Workspace;
- Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met VDI omgevingen, zijnde VMware Horizon en Azure Virtual Desktop en de achterliggende infrastructuur;
- Minimaal 3 jaar ervaring in het werken met een IT omgeving van minimaal 2000 eindgebruikers;
- Minimaal 3 jaar ervaring met Microsoft Azure, Microsoft Intune en MDM;
- Je hebt ruime ervaring met het Agile werken, Topdesk en Microsoft DevOps;
- Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
- Competenties: Je bent proactief, bent communicatief en beschikt over een goed analytisch vermogen en zeer sterke troubleshooting skills en oplossend vermogen.
Wensen:
- Ervaring met Office 365 (20%) (0 tot 1 jaar, 1 t/m 2 jaar, 3 tot 5 jaar, 5 + jaar);
- Ervaring met VMware Horizon client / server (20%) (0 tot 1 jaar, 1 t/m 2 jaar, 3 tot 5 jaar, 5 + jaar);
- Ervaring met Powershell (20%) (0 tot 1 jaar, 1 t/m 2 jaar, 3 tot 5 jaar, 5 + jaar);
- Minimaal 3 jaar ervaring met Ivanti (voorheen RES) Automation en Workspace, (30%) (3 tot 5 jaar, 5 tot 7,5 jaar, 7,5 + jaar);
- In het bezit van een HBO diploma (10%).
Aanvullende informatie
Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.
De selectiegesprekken vinden plaats op 14 december 2022 tussen 14:30 en 16:00. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Martin Notmeijer bereikbaar op het nummer: +31 6 29040901. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2022-11-28 12:27:39